Avatar billede peterkopi Nybegynder
21. oktober 2014 - 16:23 Der er 6 kommentarer

WIN7 pc med defekt mus - hvordan kopiere billedfiler fra HD til eksternt medie?

Hej
Jeg har en god veninde hvis PC ikke længere kan finde musen - hverken kablet eller trådløst. Hvordan får hun åbnet Stifinder og kopieret billedfiler over på et eksternt medie?
Avatar billede peterkopi Nybegynder
21. oktober 2014 - 16:26 #1
Skal lige uddybe, at problemet IKKE skyldes en defekt mus - men som skrevet, at Windows IKKE kan finde mus, hverken kablet eller trådløs.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
21. oktober 2014 - 17:43 #2
Brænd en Linux cd og boot pc'en med den. Lubuntu er en letvægt Linux med hurtigere start. Den vil finde musen. Kopiering af filer i Linux er lige så brugervenligt som i Windows.
http://lubuntu.net/
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
21. oktober 2014 - 18:01 #3
Eller naviger i Windows med tastaturet:
Windows tasten åbner startmenuen. Skriv stifinder i søgefeltet. Skriv begyndelsebogstavet på den mappe, der skal kopieres. Tryk CTRL + C for at kopiere. Vælg modtager drevet på samme måde. Tryk CTRL + V for at sætte ind.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
21. oktober 2014 - 18:30 #4
Tilføjelse:
Piletasterne er en god hjælp i vinduer med flere mapper med samme begyndelsesbogstav.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2014 - 18:45 #5
Hvis det ikke lykkes med en Linux live-CD, så tag harddisken ud, og sæt den til en anden computer.
22. oktober 2014 - 06:52 #6
WindowsTasten + E

giver [Stifinder] med det samme ...