Avatar billede shadowraider Nybegynder
21. oktober 2014 - 19:11 Der er 6 kommentarer

problemer med bios på nyt Asus motherboard

Jeg har lige købt et ASUS M5A78L-M/USB3 og når jeg starter den op er tid og dato ude af sync men når jeg retter det og siger gem så slukker computeren og kort efter prøver den og starte op igen men der kommer ikke noget billede på skærmen og der kommer ikke noget lyd af højtalerne så den booter slet ikke op....

er der nogen der har oplevet det her før og/eller ved hva det kan være???
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2014 - 19:25 #1
Har du husket at sætte begge stik i bundkortet fra strømforsyningen,
ikke alene det brede, men også det lille firkantede?
Avatar billede shadowraider Nybegynder
21. oktober 2014 - 20:41 #2
jo alt er tilsluttet korrekt... jeg bygger, sælger og reaperer computerer i min fritid og er aldrig stødt på der her problem før... når jeg ikke retter dato og tid i bios vil den gerne starte op uden problemer men så kan jeg selvfølgelig ikke opdatere osv... men hvis jeg slukker computeren når jeg ikke opdatere tiden så skal jeg nulstille bios hver gang jeg skal starte op ellers booter den ikke op...
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2014 - 20:57 #3
Sygt bios? Når det lige er købt er det måske ikke klogt med en bios opdatering, det er måske en bytter?
Avatar billede shadowraider Nybegynder
21. oktober 2014 - 20:59 #4
det var også min oprindelige tanke men det kunne være jeg havde overset noget... det er derfor jeg har skrevet herinde...
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2014 - 21:10 #5
Jeg har selv kun samlet 10 bundkort, så min personlige erfaring er ikke stor.
Jeg har ikke selv oplevet noget tilsvarende, og jeg har heller ikke læst om det før her på Eksperten. Så jeg tror det er en bytter.
Avatar billede Jesper Nicolajsen Praktikant
07. januar 2017 - 13:42 #6
skift batteri på bundkort
har set det flere gange når ur og dato er ude af trit.