Avatar billede R-N Nybegynder
21. oktober 2014 - 20:07 Der er 11 kommentarer

Problem med Siemens opvaskemaskine...

Hej alle...
Jeg har en Siemens opvaskemaskine der er omkring 4 år, det er en indbygningsmodel type nr. SL15J1S
Problemet er at når jeg vælger et program, så tager den vand ind og fylder til bundet sejler. Når der er kommet rigeligt med vand ind at det når åndehullet gennem vandkanalerne, så begynder den at pumpe vandet ud igen og det kører i loop længe. Lampen for "vandtilløb kontrolleres", er tændt. Har prøvet at starte forfra flere gange, men ender altid med at jeg må afbryde programmet og derefter bliver bunden tømt helt for vand. Hanen er åben, salt og afspændingsmiddel er til stede. Har renset sier i maskinen og ved vandtilslutningen, set at pumpen kører uden besvær. Har haft maskinen ude for at se knæk på slanger, men der var heller ikke noget galt. Den er med indbygget aquastop og tror det sidder oppe ved tilslutningen.

Håber virkelig at der er nogle, der kan hjælpe mig.
Avatar billede finb Ekspert
22. oktober 2014 - 14:09 #1
Der er en "prop" i en trykføler eller niveauføler
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2014 - 15:28 #2
#1 ja det tror jeg også der er. Disse følere sidder typisk monteret med små slanger. Derfor er du nødt til at afmonterede disse små slanger en af gangen for at finde der hvor der sidder snavs i slangen, eller udgangen til slangen, og få blæst skidtet værk.Lad være med at puste op mod føleren. Det holder den sikkert ikke til.
Avatar billede R-N Nybegynder
01. november 2014 - 17:37 #3
Okay, havde jeg ikke lige tænkt på. Takker for hurtigt svar, så må jeg bare se om jeg kan finde denne tryk-/niveauføler og om jeg kan få adgang til den/dem...
Avatar billede R-N Nybegynder
01. november 2014 - 17:41 #4
Point til finb
Avatar billede R-N Nybegynder
01. november 2014 - 17:57 #5
Eller point til 220661???
Kan ikke tildele nogen er jer point for svarene.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2014 - 11:19 #6
Nej det kan du ikke fordi vores indlæg er lagt som kommenter. Dette er den normale måde man deltager i trådene på. Når løsning findes beder man om et "svar" man kan lukke med. Og det er dette svar finb skal lægge.
Avatar billede finb Ekspert
02. november 2014 - 13:03 #7
Opret et nyt spørgsmål, der
hedder "point til finb".
Mvh finb
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2014 - 13:29 #8
#7 Hvorfor dog gøre det, når tråden stadig er åben??

Forstår ikke lige hvorfor du henviser til dette.
Fordi spørger har lagt et svar kan han jo stadig nøjes med at lukke med dit svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2014 - 13:30 #9
Så derfor lægger du næste indlæg som "svar"  finb :-)
Avatar billede finb Ekspert
03. november 2014 - 12:38 #10
Fordel point mellem os, efter din nytte
Mvh finb
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2014 - 17:01 #11
Ok så lægger jeg også et svar hvis hjælp har været brugbar. Hvis ikke ser du blot bort fra det.