Avatar billede Xita Nybegynder
23. oktober 2014 - 17:46 Der er 5 kommentarer

Nye ram, 4 blok melder ram fejl.

Hej håber i kan hjælpe mig her.
har købt nye ram, Ripjaws 4x4GB. og hver gang jeg smider den 4 blok i vil computeren ikke starte op, og hyler bare. denne ram fejl løste jeg ved at pille blok 4 ud og prøve at starte på 3. dette løste problemet. for at være sikker prøvede jeg at bytte rundt på en af de 3 monterede og den som jeg mistænkte var defekt. dette endte tilbage på hyletonen. jeg konstaterede at en blok var defekt, og fik tilsendte et nyt set. jeg satte de 2 nye i sammen med de 2 fra første gang (som har kørt alene i mellem tiden.) men så snart jeg starter op får jeg hyle tonen igen. igen kan dette løses ved at hive en blok ud. og igen testede jeg ved at bytte rundt i alle slots, med både ''defekte'' og dem som køre fint.

mit spørgsmål er så om jeg simpelhen ødelægger den 4 blok hver gang denne bliver monteret? får den for lidt strøm, eller er der en simpel forklaring?

Win7 64 ultimate
Geforce GTX 770 2 GB
Nforce 790i Ultra SLI
Intel 2,4 quad.

håber nogen har en forklaring

de nye ram er Ripjaws 1866  4GB pr blok (har købt 4 blokke)
og de gamle er HyperX 1600  2GB pr blok (der sad kun 2 blokke i)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2014 - 18:13 #1
Kigger jeg på manual her, så understøtter bundkortet kun 8 gb ram:
http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.evga.com%2Fsupport%2Fmanuals%2Ffiles%2F132-CK-NF79.pdf&ei=KChJVL-aF4P8ygO-5YFg&usg=AFQjCNENe_B1ZAheibhNWe9Lfq7VaniRiQ&cad=rja
Du siger den starter op, men går du i egenskaber for computer kan den så bruge de 12 gb som der er installeret?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2014 - 18:13 #2
Og så velkommen til :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2014 - 18:47 #3
I denne video her siger han man IKKE kan bruge alle 4 ram moduler med den hurtige hastighed. Dette kan måske være dit problem for den ikke vil starte op, da dine ram sikkert kører 1866 mhz.

http://www.youtube.com/watch?v=2yo-1fxbD1k
Håber bundkortet her er magen til dit :-)
Avatar billede Xita Nybegynder
23. oktober 2014 - 19:30 #4
den køre fint med 12 GB (plus de 2 fra grafik kortet)

den starter og køre fint med 12GB, men hyler bare ramfejl og vil ikke boote når den 4 kommer i. men synes bare det lød for dumt hvis jeg 2 gange har fået 1 defekt blok.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2014 - 09:03 #5
Kan du se der er 12 gb til rådighed til Windows?
For som jeg så i en manual, så skulle bundkortet kun understøtte for 8 gb?