Avatar billede doomhawk Nybegynder
23. oktober 2014 - 23:26 Der er 1 løsning

Deaktiver mus og tastatur ved Windows 8.1 bruger login?

Ok. Jeg er klar over det kan virke som et mærkeligt spørgsmål :-D

Jeg er i gang med at sætte nogle computere op på et fritidshjem og har brugt en masse tid på at få det til at virke på en måde så børnene ikke får rodet ved en hel masse ting. Kort sagt er det eneste de kan gøre er at dobbeltklikke på ikonerne på skrivebordet(Spil+Internet). Ingen højreklik, startmenu, trayikoner og en hel del andre ting. Jeg er efterhånden ret godt tilfreds. Der er bare et lille problem. De startup programmer jeg blandt andet har brugt starter ikke øjeblikkeligt. Dvs. at der er ca. 10-15 sekunder når de logger ind hvor de kan nå at få flyttet ikoner, højreklikke sig ind på noget og ændre lydstyrke.

Har prøvet at lede efter en mulighed for at deaktivere mus og tastatur ved login uden held. Hvis man på en eller anden måde kan deaktivere mus og tastatur indtil alle startup programmer er kørt ville det være helt optimalt. Det vigtigtste er musen.

Hvis der er andre forslag tager jeg også meget gerne imod dem. Jeg tænkte selv på noget med at give de startup programmer jeg finder vigtigst større prioritet ved opstart, men jeg kan heller ikke lige finde oplysning om det kan lade sig gøre.

Håber der er nogle der kan hjælpe. Det kunne være dejligt lige at få denne sidste detalje på plads.

På forhånd mange tak

MVH
Avatar billede doomhawk Nybegynder
22. november 2014 - 13:42 #1
Lukket