Avatar billede poulst1100 Praktikant
24. oktober 2014 - 15:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Printer renser hele tiden

Jeg har en canon IP7250 og den renser hver gang den startes, det bruger den blækket på, ikke på udskrifter.
Er der nogen der ved om det er muligt, og hvordan man får den til ikke at rense hele tiden
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2014 - 16:59 #1
Hvor tit printer du ud?
Hvis du kun tænder den et par gange om måneden for at printe, så kan det jo tænkes at patronerne skal renses bare for at skrive ud. De udtørres jo når den ikke bruges.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. oktober 2014 - 17:28 #2
Uden at kende den specifikke model, så er det normalt ikke muligt at slå rensefunktionen fra.

Eneste mulighed er, at lade den stå tændt hele tiden.

Det kan lade sig gøre, hvis den er forholdsvis ny - så har den nemlig ikke så stort strømforbrug.

Men det er altså en afvejning - printerblæk eller strømforbrug...
Avatar billede poulst1100 Praktikant
25. oktober 2014 - 09:45 #3
jeg printer regelmæssig, hvis der ellers er blæk tilbage.
så det er ikke fordi den udtørrer, jeg tror det er noget der er lavet for at nare folk, så der kan sælges mere blæk
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2014 - 15:54 #4
Umiddelbart uden at vide det vil jeg tro at #2 er inde på det rigtige med at det ikke kan slås fra. Har selv lige gået fra en blækprinter HP Officejet G55) som også renser før den skriver. I mit tilfælde har problemet ikke været så stort, da jeg når jeg bruger den har printet måske 100 sider hver gang. Nu er jeg gået over til en Laser printer fra HP som der går i dvale efter ca 30 minutter hvis den ikke bruges. Denne printer er samtidigt koblet på netværket og kan bruges direkte. Jeg har haft måler på for at se forbruget når den er er dvale, og der ligger på under 2 watt.
Avatar billede poulst1100 Praktikant
09. november 2014 - 17:58 #5
Ingen hae kunnet hjælpe så...
men tak til dem der har tænkt over det