Avatar billede skov_p Praktikant
25. oktober 2014 - 13:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Access to the path xxx.config' is denied. Men sitet har selv lige oprettet filen.

Hej

Jeg har et website med et CMS der gemmer konfiguration i en fil.
Filen oprettes fint automatisk, men efterfølgende kan jeg ikke skrive til den.

Gælder både i App_Data og andre foldere.

Hvad går galt.
Avatar billede softspot Forsker
25. oktober 2014 - 15:42 #1
Det kan være sitet mangler "Modify"-rettigheder...
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2014 - 17:00 #2
Generelt er jeg meget skeptisk overfor web applikationer som skriver lokale filer.

1) Adgang til fil system er often et problem og lukker man for meget op risikerer man at faa et sikkerhedsproblem

2) Hvis man faar brug for at skalerere horisontalt og der er flere servere som skal bruge filen saa bliver det pludselgt komplekst at saette op

3) Det kraever ogsaa noget ekstra at forhindre at to brugere opdaterer filen samtidigt
Avatar billede skov_p Praktikant
09. november 2014 - 08:54 #3
Det var modify rettigheder der manglede
Droppede det filbaserede CMS og laver noget i Asp.NET MVC der anvender MySql i stedet.

Smid et svar.
Avatar billede softspot Forsker
09. november 2014 - 09:02 #4
:)