Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2014 - 17:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

PDF-dokument - udfylde/gemme/sende

Jeg har et PDF-dokument som jeg skal udfylde efterfølgende vil jeg gerne gemme det så jeg har en kopi - og derefter sende det retur til afsender - dokumentet har åbenbart en begrænsning så jeg kun kan udskrive

Det kan jeg så efterfølgende scanne og sende som vedhæftet.

Hvordan kan jeg ændre så jeg først kan gemme og så sende retur
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
25. oktober 2014 - 18:13 #1
Vælg Microsoft XPS Document Writer som printer, når du udskriver. Det er en virtuel printer, som skriver til en fil. XPS filen kan du både gemme og videresende.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2014 - 18:53 #2
Jeg kan ikke bruge en XPS-fil dokumentet skal forblive et PDF-dokument
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
25. oktober 2014 - 19:58 #3
Så er du nødt til at installere ekstra software. En virtuel printer, der udskriver som pdf.
http://www.cutepdf.com/
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2014 - 20:48 #4
Jeg tror du har misforstået mit spørgsmål, se her
Jeg har modtaget et PDF-dokument som jeg skal udfylde og efterfølgende vil jeg gerne gemme inden det sendes tilbage
Doc. er lavet på en måde så det ikke kan gemmes men kun udprintes, altså jeg skal kunne gemme inden jeg sender retur
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
25. oktober 2014 - 22:17 #5
Jeg forstår det sådan, at du vil gemme pdf dokumentet efter at det er udfyldt.
Ved at udskrive det med CutePDF Writer lægges der en pdf fil på din harddisk. Så er det gemt.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2014 - 22:31 #6
jeg prøver om det virker
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2014 - 23:58 #7
Jo det virke som du beskriver, efterfølgende problem er så at det gemte doc. ikke kan rettes i

Det må kunne være muligt at fjerne den begrænsning i pdf.doc. der gør at det ikke kan gemmes
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
26. oktober 2014 - 07:53 #8
Så har jeg alligevel ikke opfattet det rigtigt.
Jeg forstod det sådan, at det var en formular, der skulle udfyldes online, og at man efterfølgende ikke havde mulighed for at gemme den udfyldte formular på sin egen computer - som en slags kvittering.
Den pdf fil, der oprettes med CutePDF Writer, er bare en grafisk afbildning, som man kun kan rette i, hvis den åbnes med software som Adobe Acrobat Pro eller Adobe Illustrator.
Det ser ud til, at den, der har oprettet den oprindelige pdf fil, har brugt muligheden for at låse visse funktioner. Man kan blokere for åbning, udskrivning, kopiering m.m. hvis ikke modtageren har fået oplyst en adgangskode.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2014 - 08:23 #9
Ja jeg ønsker at gemme et pdf doc. men det har den begrænsning at det kun kan udfyldes og efterfølgende kun kan udskrives, jeg ville gemme det på computeren for at have en kopi, jeg kan nu kun udskrive og gemme udprintet, det er ikke særlig smart i disse it-tider
Derfor søgte jeg en løsning der kunne "knække" problemet men det er så nok ikke muligt ?
Læg et svar så får du point for din interesse
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
26. oktober 2014 - 08:42 #10
Opret selv et svar og accepter det. Jeg havde jo ikke den rigtige løsning.
Venlig hilsen
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2014 - 08:57 #11
Ok jeg siger så tak, men lader spørgsmålet stå lidt og ser om der kommer et brugbart indlæg
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2014 - 11:40 #12
Lukker