Avatar billede 5837 Nybegynder
25. oktober 2014 - 23:34 Der er 3 kommentarer

45 degree diagonal linie

hvor dan oprettes en  45 grader diagonal linie i excel.
skal have produceret nogle grafer som denne her.
http://www.doc.govt.nz/Documents/science-and-technical/docts32c.pdf
på side 44 venstre graf

Hvor der bliver sammenlignet data fra to forskellige typer målinger, på hver side af den 45 grader diagonal linie.

evt en excel fil, hvor der er nogle der udføre en sådan graf, ville være en stor hjælp.
Avatar billede kim1a Ekspert
26. oktober 2014 - 08:27 #1
Jeg kan ikke huske tilbage i min matematik hvordan man udregner denne linære fordeling, men er det ikke noget med hvor datamængden er lige så meget afvigende over som under linjen?

Excel har en scatter graf med denne linje i. Se upload her:
http://gupl.dk/715487/
Avatar billede 5837 Nybegynder
26. oktober 2014 - 15:12 #2
hej kim1a
det er desværre ikke det jeg kigger efter, skal have 2 forskellige sæt målinger på hver side af en 45 grader diagonal linje.
Avatar billede kim1a Ekspert
26. oktober 2014 - 17:19 #3
Jamen så skal du da bare fabrikere et datasæt der bliver en 45 graders linje?

De enkelte datasæt kan have forskellige grafiske illustrationer hvis du i layout vælger dem seperat.