Avatar billede alanberg Praktikant
27. oktober 2014 - 12:48 Der er 12 kommentarer

hvordan får jeg min scooter 45 til at køre 10km hurtigere?

Jeg håber at der er en eller flere herinde der kan og vil hjælpe mig med dette, da jeg ikke selv har forstand på dette, da jeg er 57 år gammel.
Mvh:
Alan Berg.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. oktober 2014 - 13:05 #1
Du starter med at få den omregistreret til motorcykel, og derefter er det typisk et enkelt indgreb i transmissionen. Typisk bliver max-hastighed så omkring de 80.
Det vil være billigere at købe en 125kubik scooter.
Avatar billede Blueeyez Mester
27. oktober 2014 - 13:24 #2
Hmm ved ikke om vi må.. Vi må ikke hjælpe folk med at hacke/cracke eller fildeling og at tune en scooter er vel ikke helt lovligt?
Avatar billede MADOlsen Forsker
27. oktober 2014 - 13:25 #3
da jeg ikke selv har forstand på dette, da jeg er 57 år gammel.

Jeg kender folk på langt over 57, der formentlig uden problemer kan lave den slags.

Til gengæld er jeg selv kun godt halvt så gammel, men jeg kan absolut ikke finde ud af det (eller noget som helst andet der har med motorkøretøjer at gøre).

Så alderen i sig selv har vist ikke så meget at sige i denne sammenhæng... :-)
Avatar billede MADOlsen Forsker
27. oktober 2014 - 13:26 #4
#2 Heller ikke hvis han starter med at omregistrere den til motorcykel?
Avatar billede Blueeyez Mester
27. oktober 2014 - 13:39 #5
#4 formentligt, men det alene gør den jo ikke hurtigere ;-)
Avatar billede MADOlsen Forsker
27. oktober 2014 - 14:38 #6
#5 Men når den først er omregistreret, er det så stadig ulovligt at foretage "et enkelt indgreb i transmissionen" som hæver max-hastigheden til "omkring de 80"?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. oktober 2014 - 15:08 #7
Det er helt legalt. Husk også kørekort til mc.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2014 - 13:09 #8
Det må man ikke, jeg har selv spurgt politiet: ændring af knallertmotor er ulovligt, og man kan ikke lave den om til MC.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2014 - 13:12 #9
i automatgearet sidder et singhjul med nogle ruller, når scooteren accelerer slynges rullerne udaf, og åbner derved gearet mere.

ved at så nogle mindre ruller i, ryger du på 80 ret hurtigt.

den store bagdel ved det er at fordi rullerne er for små, så ryster de rundt og bliver slidt firkantede, og så kører din scooter ad helvede til!
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2014 - 13:14 #10
det nemmeste er dem gamle metode: bor den. hullet til cylinderen skal bores større, og så skal der en større karburator på. den får meget mere benzin.

og så fjern plumben i udstødningen, det giver noget.

men jeg ville bare lade være, for hvis politiet snupper dig, så tager de alle ulovlige dele, og så kører du ikke mere. plus bøde
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2014 - 13:49 #11
Så, den tunge vej er salg af knallert, indkøb af fx http://brdrsejr.dk/produkter/54-scootere-alle-cc/99-kymco-super-8-125cc-blaahvid----/ til 15000kr + levering + kørekort.
Avatar billede alanberg Praktikant
26. november 2014 - 00:35 #12
jeg skal kun have fjernet plomben i udstødningsrøret, den skulle kun køre ca: 10 km hurtigere.
Alan57