Avatar billede micaud Mester
27. oktober 2014 - 14:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

VBA vil ikke flytte pivot felt i Excel...

Hej alle.

Jeg har i årevis haft nedestående kode som en del af en makro i mit regneark.

Koden gør, at jeg skifter rundt på to felter i min pivottabel.

    With              ActiveSheet.PivotTables("Pivottabel1").PivotFields("Grp_Navn")
        .Orientation = xlPageField
        .Position = 1
    End With
    With ActiveSheet.PivotTables("Pivottabel1").PivotFields("Grp_Navn_UK")
        .Orientation = xlRowField
        .Position = 3
    End With

Nu får jeg pludselig fejl vedr. denne linje:

    With ActiveSheet.PivotTables("Pivottabel1").PivotFields("Grp_Navn_UK")
        .Orientation = xlRowField

Fejlen siger: "Run-time error 1004 - Kan ikke angive egenskaben orientation for klassen PivotField"

XlPageField virker altså fint, men ikke med XlRowField.

Men hvorfor kan den pludselig ikke det, når den har gjort det før?

Jeg benytter Excel 2010

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede micaud Mester
03. januar 2016 - 23:14 #1
Any help?
Avatar billede micaud Mester
14. marts 2016 - 10:47 #2
Lukkes