Avatar billede cheff25 Nybegynder
28. oktober 2014 - 14:28 Der er 3 kommentarer

Hvad er jeres favorit programmer?

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke programmer, der er Ekspertens foretrukne. Jeg leder ikke efter noget specielt, jeg har bare ikke haft en ordentlig pc sat op i årevis, og er derfor kommet bag ud med, hvad der findes af softwaremuligheder.
Så derfor: Fortæl mig hvad der er dit fortrukne program indenfor eksempelvis: Internet browser, fotobehandling, online sikkerhed, recovery, tekst og alt andet, der, efter din mening, er et must på en hver pc..
På forhånd tak
Christian
28. oktober 2014 - 15:10 #1
Tjaa, jeg er nok lidt atypisk for brugerne her :D

Først og fremmest.
Jeg burger det operativ sytem der er præinstalleret, når jeg køber en ny maskine. Og opdatere kun når jeg køber ny maskine.
Jeg gider ikke samle selv (Længere).

Så:
OS = Windows, pt Win 7 og Win 8.1,
Browser = seneste IE (11). Men har firefox, hvis der er noget der bare ikke virker i IE (Det virker sommetider I FF).

Jeg burger først og fremmest de værktøjer der med I Operativ systemet. Det gider jeg ikke hente tredieparts SW til.

Og da jeg køber præinstallerede maskiner, bruger jeg de værktøjer der er præinstalleret.

Ellers bruger jeg MS office, mest Word og Excel. Jeg bruger Onenote mere og mere, og nu Lync (MS office Pro).

Antivirus, bruger jeg Symantec, tidligere Norton (og betaler for det).

Jeg bruger 7Zip til at pakke filer med / pakke ud. Gratis og kunne mere end winzip.

Ccleaner. Jeg synes det er overvurderet, men jeg har det og burger det sjældent.

Professionelt har jeg brug for en terminal emulator, og her bruger jeg putty, den kan det jeg har brug for, men jeg har tidligere brugt hyperterm, den var ikke så ringe som mange ville gøre den til.

Jeg gør ikke det store I photoedit.

Recovery: bruger det der er preinstalleret.

Det korte af det lange, er at jeg ikke gør det store circus ud af det, til gengæld køre mine maskiner klippe stabilt.
Win ME kørte 5 år, uden at blive ominstalleret.
Win XP kørte 9 år, uden at blive ominstalleret.

Jeg vil sige der er ikke noget der er et must. Der er ikke noget der er rigtgt eller forkert. Vælg det der passer dig bedst :D
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2014 - 15:23 #2
Jeg bruger mange forskellige, men mange af dem kommer fra https://ninite.com/
Avatar billede bundgaard666 Nybegynder
28. oktober 2014 - 18:47 #3
Du får den lige kort, tror at den er ret standard ;-)

Windows 7
Adobe Photoshop
Office-pakken