Avatar billede sofiepersson Nybegynder
28. oktober 2014 - 20:35 Der er 5 kommentarer

Told på pakker

Hej. Min veninde har sendt en pakke til mig fra Grønland, men jeg er i tvivl om den kommer i tolden, og hvad jeg skal betale hvis det er? Der er ikke nogen form for penge imellem os, og det er en gave fra hende. :)
Avatar billede haverslev Novice
28. oktober 2014 - 20:51 #1
Avatar billede frem-ad Professor
28. oktober 2014 - 21:04 #2
Punkt 1 så er det en gave, så nej.

Men det vigtigste er jo at det er Grønland, og på de regler så er Grønland jo en del af Danmark på grund af rigsfællesskab, Så nej

Der er jo så gave skat/afgift hvis det er oppe i et hvis beløb
Avatar billede Antlars Novice
29. oktober 2014 - 08:15 #3
Da Grønland ikke er medlem af EU vil den komme gennem tolden.
Evt. afgift og told vil afhænge af værdien af gaven.(Gaver under kr. 80,- er toldfri).
Det er dog restriktioner på hvilke varer der må indføres.
Der er også lempelser for hvis det f. eks. er frosset hvalkød til en grønlansk institution her i DK.
Alm. danskere kan ikke længere få hverken frosset fisk eller andet kød tilsendt. (Det kunne man i "gamle dage").
Avatar billede finb Ekspert
29. oktober 2014 - 11:27 #4
Det virker tilfældigt, hvilke pakker der fortoldes.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2014 - 11:31 #5
Dette svar er rigtigt. Posten sørger for at fortolde og opkræve, vedlæg nøjagtige oplysninger så går det hurtigere.