Avatar billede MacBookJonas Nybegynder
28. oktober 2014 - 21:42 Der er 5 kommentarer

Trådløs internet mister ofte forbindelsen.

Jeg har en Zyxel router. Den har 2 antenner, 4 Lan forbindelser og 1 WAN forbindelse.

Den står i stuen, så den er i samme rum som min konsol. Alligevel mister den meget ofte forbindelsen. Både på konsollen og min bærbar. Jeg må slukke og tænde for strømmen hver gang for at opnå forbindelse.

Er der noget jeg skal gøre på routeren, eller andet??
Avatar billede Blueeyez Mester
28. oktober 2014 - 23:37 #1
Er det en du har fra din internet udbyder?

Zyxel er generelt et skod mærke så jeg vil anbefale dig fx en tp-link n750
Avatar billede MacBookJonas Nybegynder
29. oktober 2014 - 00:00 #2
Det er en jeg har købt efter jeg flyttede. Er der ikke noget jeg kan gøre, eller vil du tro, at det simpelthen er et dårligt produkt?
Avatar billede supportsiden Professor
29. oktober 2014 - 00:28 #3
Opdater routeren til nyeste firmware
Check at der ikke er andre WiFi netværk der kører på samme kanal - ellers skift kanal.
Det er ikke lige meget hvilken kanal man vælger, læs her :

https://www.google.dk/search?q=prefferred+wifi+channels#q=preferred+wifi+channels

Hvis du kan, så slå powersave fra på de trådløse klienter, nogle har problemer med at reconnecte.

Zyxel er et Ok mærke, bare ikke de typer som udbyderne leverer, de er som regel noget billigt crap der bruger meget støm og bliver meget varme.

PS!
Sørg for at din router kan komme af med varmen den skl kunne "ånde"
Avatar billede Blueeyez Mester
29. oktober 2014 - 07:41 #4
#2 gør som #3 da det er en du selv har købt giver det håb, men har selv ingen gode erfaringer med Zyxel..
Avatar billede supportsiden Professor
05. november 2014 - 15:03 #5
?