Avatar billede bas Forsker
29. oktober 2014 - 23:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hyppige udfald i internetforbindelsen

Hej

Jeg oplever et lidt sært og frustrerende problem på min stationære Windows 7 PC.

Jeg er ved at lægge indhold på en hjemmeside i Google Sites.
Stort set hver eneste gang jeg forsøger at uploade et billede
i Google Sites systemet, mister PC'en forbindelsen til internettet.
I diagnostiseringen står der Standardgatewayen er ikke tilgængelig.
Jeg har kabel direkte imellem routeren og PC'en.

Jeg har internet og sikkerhedspakke (F-Secure) via Fullrate.
Er der mon et eller andet som routeren eller sikkerhedspakken
blokerer for i forhold til Google Sites?
Er der mon i så fald noget jeg kan gøre for at løse problemet -
ud over at lade være med at bruge Google Sites?

Routeren er en Zyxel P-2812HNU-F1.

Jeg har talt med en supporter fra Fullrate i dag, og han kunne ikke umiddelbart se, at der skulle være nogle problemer.
Routerens firmware er opdateret.

På forhånd tak.

/Martin
Avatar billede bas Forsker
30. oktober 2014 - 07:50 #1
Jeg tror måske det er ethernetporten eller dens driver på min PC der kan være problemet. I enhedshåndtering står der, at kortet virker korrekt, og der er ikke umiddelbart opdatering til driveren.
Jeg prøvede Google Sites på en anden PC, der også er kablet til min router, og der var ingen problemer.

Jeg tænker på at prøve at købe en USB Ethernet adapter - f.eks. en USB 3.0 to Gigabit Ethernet NIC Network Adapter.

http://www.proshop.dk/Netvaerksadapter-(netkort,-printserver-mv.)/StarTech.com-USB-3.0-to-Gigabit-Ethernet-NIC-Network-Adapter-2386133.html

for at se, om det løser problemet.

Er der et sted i Windows 7, hvor man kan se mere præcist, hvad der går galt?
Avatar billede bas Forsker
30. oktober 2014 - 07:53 #2
Her lige et link igen: http://tinyurl.com/mbqas9g
Avatar billede bas Forsker
20. november 2014 - 18:35 #3
Jeg har skiftet netkortet i min stationære PC, og det ser umiddelbart ud til at have løst problemet.