Avatar billede eaaj Novice
31. oktober 2014 - 09:21 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke geninstallere Google Chrome

Min Google Chrome drillede, så den blev fjernet med Revo unstaller. Så ville jeg installere Google Chrome igen Det kan jeg ikke. Ligemeget hvilken version jeg prøvet at installere, så kommer følgende besked: "denne computer har allerede en nyere version af google chrome-komponenter. Brug en nyere installationssystem" Jeg kan ikke finde noget med Chrome på pc. Hvordan får jeg Chrome igen?
Win. 7, Avast og Online armor.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2014 - 09:35 #1
Prøv med ccleaner at fjerne rester.
https://www.piriform.com/ccleaner/download (den gratis er ok)

En sikkerhedskopi af registreringsdatabasen inden da er nok at foretrække.
http://pcsupport.about.com/od/windows7/ht/backup-registry-windows-7.htm
Avatar billede eaaj Novice
31. oktober 2014 - 10:36 #2
Jeg har først renset med anti spyware, derefter med enti malware, så ccleaner og til sidst avast. Kørt check disk. Alle tingene er kørt flere gange. Der er søgt efter google chrom alle de steder på pc jeg kan komme i tanke om. Den vil bare ikke installere google chrome.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2014 - 10:56 #3
nu er chrome jo ikke spyware, malware, eller en virus - så det hjælper ikke at skanne efter disse.

Stifinder:
se i mappen C:\Program Files (x86)\Google evt mappe 'Chrome' slettes

slå visning i stifinder af skjulte mapper og programmer til
se efter mappen C:\Users\{dit brugernavn}\AppData\Local\Google
evt mappe 'Chrome' slettes

Genstart så pc - start ccleaner - i 'Register' sæt hak i
Manglende delte DLL'er
ActiveX og Class problemer
Type Biblioteker
Programmer
Installation
og skan efter problemer - alt med Chrome et sted i linjen markeres og slettes.

Genstart - installer Chrome.
Avatar billede eaaj Novice
31. oktober 2014 - 13:27 #4
Så er det prøvet, og der var ingen mapper at finde. I Ccleaner var der flueben i alle rubrikkerne. Der er ingen steder jeg kan finde noget med Google chrome på min pc. Den samme besked kommer igen: Du har en nyere.......
Avatar billede MADOlsen Forsker
31. oktober 2014 - 13:36 #5
Har du tjekket registreringsdatabasen manuelt?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2014 - 13:42 #6
så må du prøve mappen
C:\Program Files (x86)\Google\Update
i undermapper der kan ligge noget som fx 38.0.2125.111_38.0.2125.104_chrome64_updater.exe
Hvis der er noget i 'Update' så kopier lige alle mapper og filer til fx usb-stick - og slet dem fra pc.
Herefter genstart - ccleaner - genstart, og test.
Avatar billede eaaj Novice
31. oktober 2014 - 17:53 #7
Når jeg skriver den kode ind, så kommer en mappe "update" Den indeholder 2 mapper. 1.3.25.5 og Google update. Jeg kan godt kopiere dem til en usb-stick, men ikke slette dem. Den skriver "handlingen blev ikke gennemført, fordi mappen eller en fil i den er åben i et andet program"
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2014 - 18:07 #8
Tryk Ctrl+Shift+Esc og start joblisten - i fanebladet 'processer' klikker du på alt med google (en ad gangen) og knappen 'afslut job'
Så bør du kunne slette mapperne.
Herefter genstart.
Avatar billede eaaj Novice
31. oktober 2014 - 18:39 #9
Når jeg trykker Ctrl+Shift+Esc sker der ikke noget, men når jeg trykker Ctrl + Alt + Shift så åbner joblisten. Der har jeg slettet alt med google - ccleaner og genstartet - installeret chrome og får stadig samme besked. :-(
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2014 - 18:49 #10
mærkeligt med dine taster: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/open-task-manager - jeg kan ikke se et sted, hvor Ctrl+Alt+Shift skulle virke til noget i win7.

Men du har nok så ramt et punkt, hvor du kan vælge firefox/ie eller en geninstallation hvis chrome skal kunne køres.
Avatar billede eaaj Novice
31. oktober 2014 - 23:58 #11
Det var mig der skrev forkert. Det er  Ctrl+Alt+delite jeg bruger.
Avatar billede eaaj Novice
12. november 2014 - 17:25 #12
Så kører min pc igen. Først var den ved en computer mand. Han kunne ikke løse problemet. Så blev den indleveret til firmaet hvor den er købt. De brugte et par timer på at slette google chrome. De sagde, at der lå noget chrome gemt et eller andet sted på pc. De fik renset op, og nu er den som ny igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. november 2014 - 17:32 #13
ok - tak for tilbagemelding. Læg et svar selv og accepter det, så spg lukkes.
Avatar billede eaaj Novice
12. november 2014 - 17:50 #14
.