Avatar billede FCEcoUlv Juniormester
31. oktober 2014 - 10:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lav liste for kunder med værdi

Hej med jer,

Jeg har en liste, hvor kunder er angivet i række 1 og saldo i række 2.

Jeg vil gerne lave en dynamisk liste, hvor jeg udfra den første liste får de kunder med saldo over kr. 0,-.

Det vil sige at jeg har en liste hvor kunde 1 = 0. Kunde 2 = 10. kunde 3 =  0. Kunde 4 = 5, så skal formelen kunne lave listen der hedder: kunde 2. Kunde 4.

Dette skal være en dynamisk liste, så når jeg opdaterer den oprindelige liste, så laves en ny liste med kunder med værdi.
Avatar billede finb Ekspert
31. oktober 2014 - 13:05 #1
Brug Autofilter
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
01. november 2014 - 10:10 #2
Er det kun kunder du vil have returneret eller skal du også have den tilhørende saldo?

Og er det faktisk i rækker du har dine data, altså for eksempel A1:Z1 og ikke i kolonner som for eksempel A1:A30?
Avatar billede FCEcoUlv Juniormester
06. november 2014 - 14:55 #3
Autofilter duer ikke. Den gemmer kun cellerne
Avatar billede FCEcoUlv Juniormester
06. november 2014 - 15:00 #4
Saldoen kan jeg få over bagefter ved at lave et opslag, så det er som udgangspunkt kun kunderne.

Og de står i række fx A1:Z1
Avatar billede FCEcoUlv Juniormester
06. november 2014 - 15:00 #5
Jeg tror der skal bruges en matrixformlen, men jeg ved ikke hvordan man bygger den op
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
06. november 2014 - 17:01 #6
Avatar billede FCEcoUlv Juniormester
02. september 2015 - 13:21 #7
Tak for det
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
03. september 2015 - 11:19 #8
Reaktion efter circa et år - og så tager du selv point!

Nuvel, point er jeg lige glad med, så behold du bare dem, men indse, at andre kan se helt anderledes på det. Så mon ikke du skulle tage at læse at læse:

http://www.eksperten.dk/faq

og herefter tillægge dig almindelig god opførsel på Eksperten?
Avatar billede FCEcoUlv Juniormester
03. september 2015 - 13:30 #9
Hej xl-Enthusiast,

Det er min fejl. Du havde desværre ikke svaret, men kun givet en kommentar og så tog jeg den lette vej for at lukke spørgsmålet ned. Det må du undskylde.

Sig til hvis du vil have dine point. De er helt sikkert velfortjente.