Avatar billede lumajo Nybegynder
31. oktober 2014 - 14:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kontobillede i win 8.1

Jeg har fundet ud af hvor kontonilledet i win 8.1 er placeret, og jeg vil gerne bruge det billede andet steds. Det er bare ikke en billed fil. Kan man lave den fil om til en billed fil?
31. oktober 2014 - 15:00 #1
Hvad har du fundet - og hvor?
Avatar billede poko1 Ekspert
31. oktober 2014 - 15:15 #2
Tryk på skift kontobillede så bliver det større! Du har så 2 muligheder 1. Prt Screen eller 2.Snipping Tool
Avatar billede lumajo Nybegynder
31. oktober 2014 - 15:16 #3
Mit billede, I mappen kontobilleder, men det er en (.accountpicture-ms) fil. Kan i hvert fald ikke bruge den som billed fil.
31. oktober 2014 - 15:31 #4
Prøv at omdøbe den til filtype png eller jpg.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2014 - 15:50 #5
det er en jpg-fil, og kan bla åbnes med irfanview. Lav en kopi af den først, så kan irfanview automatisk rette kopien til jpg uden at pille ved original-billedet.
Avatar billede lumajo Nybegynder
04. november 2014 - 20:03 #6
Jeg kan ikke omdøbe dem. De holder fast i ovenstående kontobilledeformat.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2014 - 20:45 #7
1) du har hentet irfanview (det er programmet, der gør det svære)
2) stifinder, mappen C:\Users\[dit brugernavn]\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\AccountPictures
3) klik på billede, så Ctrl+C og derefter Ctrl+V så er der 2 billeder
4) billedet til højre har nu originalnavn + ' - kopi'
5) højreklik på kopien, og vælg 'åben med' og vælg 'irfanview'
6) der kommer en advarsel, filen ... er en jpg med forkert type, omdøb? Der klikker du JA
7) luk irfanview igen - billedet har du fået en standard-ikon - træk det til en anden mappe (fx Billeder), da jpg ikke vises i kontobilleder.
8) hvad er problemet?
Avatar billede lumajo Nybegynder
16. februar 2015 - 08:33 #8
Du skal ha' point claes57. Better late than never :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
16. februar 2015 - 09:05 #9
Bare luk selv.
Avatar billede lumajo Nybegynder
22. marts 2015 - 08:02 #10
Lukker