Avatar billede kak Nybegynder
03. november 2014 - 10:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Scheduled task, Windows server 2012

Vi har haft en scheduled task kørende på en Windows server 2008. Nu er serveren udskiftet til en server 2012, og jeg har oprettet en scheduled task magen til på den, men her vil den ikke køre som forventet.

Opgaven kører en exe-fil, der pakker nogle zip-filer ud og flytter rundt på de udpakkede filer. Det virkede helt fint på den gamle server, men på den nye står der godt nok "0x0" i resultat af sidste kørsel, men der sker bare ikke noget med filerne.

Hvis jeg kører exe-filen manuelt, virker det fint. Hvis jeg omdøber exe-filen, viser opgaven en fejlkode, så det ser altså ud til, at den starter filen som forventet.

Jeg har lavet opgaven, så den kører som administrator og sat "start in" til samme mappe som exe-filen.

Nogle gode forslag til, hvorfor den ikke virker? Exe-filen viser en kommando-prompt, hvor der vises de kommandoer der kører, og den starter ikke, når den køres via scheduled task. Men jeg kan ikke se at man kan sætte en scheduled task til at den må "interact with desktop" (og ved heller ikke, om det er problemet).
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
11. november 2014 - 13:46 #1
Kan du prøve at bruge en anden konto end administrator kontoen? Det skal selvfølgeligt være en konto med de nødvendige rettigheder til de forskellige mapper.

Jeg spørger af flere grunde:
1: I min optik skal administratorkontoen ikke bruges i det daglige arbejde
2: Jeg har hos kunder oplevet at administratorkonto rammes af begrænsninger uden at der er nogen forklaring på det.

Lige et spørgmål:
1: Peger din "opgave" direkte på exe-filen?
2: Hvilke privilegier køres din opgave med?

Prøv lige at kigge på denne:
http://stackoverflow.com/questions/24572540/unable-to-execute-a-batch-file-from-the-task-scheduler
Avatar billede kak Nybegynder
19. november 2014 - 09:07 #2
Tak for kommentarerne!

Jeg har oprettet en anden konto med admin-rettigheder, og brugt den i stedet, men det hjælper desværre ikke.

Den peger direkte på exe-filen, men jeg har også forsøgt at pege på en bat-fil, der så åbner exe-filen.

Og så har jeg forsøgt med det der står i linket du har sat ind.

Mht. privilegier så er det en bruger der er med i admin-gruppen, og den er sat til at køre med højeste privilegier.

Desværre er der ikke noget, der virker :-(
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
19. november 2014 - 23:15 #3
Så er jeg lidt på bar bund.
Sorry
Avatar billede kak Nybegynder
20. november 2014 - 09:13 #4
Helt i orden. Jeg sætter pris på at du gav dine input!
Avatar billede kak Nybegynder
21. november 2014 - 10:14 #5
Jeg har nu fået den til at køre, ved at markere "Run only when user is logged on".

Tidligere havde jeg markeret "Run whether user is logged on or not", men jo angivet administrator kontoen, såvel som prøvet med en ny konto (med admin rettigheder), så hvorfor det ikke virker, ved jeg ikke.

Den åbner godt nok et konsol-vindue, der viser der sker, men når jeg tester, er jeg jo logget på, så i det mindste burde de jo virke der.

På services er der jo en markering for "allow to interact with desktop", så måske er det noget af det samme, der gør sig gældende her. Det kan jeg jo så bare ikke sætte på en scheduled task.