Avatar billede lanieldk Mester
03. november 2014 - 11:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IMAC 27" vil ikke boote efter installation af Yosemite

Jeg har opgraderet min IMAC med den nye Yosemite.

Har på fornemmelsen at installationen ikke er færdig.

Den vil ikke boote - står bare med hvid skærm.

Holder jeg SHIFT key nede starter den op så jeg ser  æblet I baggrunden, og der kommer en bare op som bliver fyldt 1/4 op med sort, hvorefter den lukker ned igen.

What to do?
Avatar billede sd8220 Seniormester
03. november 2014 - 12:28 #1
Kan du starte op i recovery-mode (fra recovery-partitionen) og så installere/opgradere derfra?

hold Kommando + R nede efter start-lyden.

Håber, at det hjælper.

Læs mere her: http://support.apple.com/da-dk/HT4718
Avatar billede lanieldk Mester
03. november 2014 - 15:16 #2
Jeg får desværre same symptom  :(
Avatar billede egonspock Seniormester
03. november 2014 - 15:22 #3
Hvad med cmd-alt-p-r ved opstart til den har sagt bong 2-3 gange?

Det sletter Parameter RAM, som bl. a. har startindstillinger for de fysiske enheder.
Avatar billede lanieldk Mester
03. november 2014 - 15:28 #4
Og så alligevel ikke.

I andet forsøgt kommer æblet op I baggrunden og "solen" som kører rundt/a lá et timeglas står bare og kører rundt I lang tid, og så kommer jeg I recovery mode.

Jeg har desværre ikke en time machine kopi..

Den kan ikke reparere disken skriver den efter at have kørt et par minutter.. Betyder dette endegyldigt at disken er død?

Min teori er at jeg havde stadig haft en fungerende IMAC hvis jeg ikke havde installeret Yosemite - er der noget jeg kan gøre for at fjerne denne installation igen?
Avatar billede lanieldk Mester
03. november 2014 - 15:46 #5
Prøvede cmd-alt-p-r og nu får jeg lov til at boote op i Windows, så må jeg klare mig herfra - hvilket bibliotek lægges billeder default i på Mac OS?
Avatar billede lanieldk Mester
03. november 2014 - 15:47 #6
egonspock - lægger du et svar ud jeg kan acceptere?
Avatar billede sd8220 Seniormester
03. november 2014 - 16:02 #7
Billeder ligger i ~/Billeder/iPhotoLibrary (præcis stavemåde og filendelse afhænger af systemet).

Hmm, hvis du kan starte i Windows og mounte din Mac-partition, så BURDE du evt med andre værktøjer også kunne genetablere din OS X uden at skulle formattere.
Avatar billede lanieldk Mester
03. november 2014 - 16:16 #8
Jah...?

Kan du blive bare lidt mere specific, så jeg har lidt mere at gå efter hvordan jeg bør agere for at gøre det?