Avatar billede Fistermand Novice
04. november 2014 - 17:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

WI-FI MediaConnect.

Jeg regner med det er en nogenlunde almindelig funktion til et nyere TV. Så jeg håber,  I ved hvad jeg skriver om.

Den funktion har jeg haft på min pc.
Det betød, at jeg kunne se indholdet fra pc'eren på mit Philips TV.

Jeg har imidlertid fået min stationære pc formateret. Dermed er dette program forsvundet.
Hos Philips får jeg denne besked:
"Desværre laver vi ikke WIFI Media connect mere og kan ikke skaffe flere koder. Vifi media connect her ikke været brugt på vores fjernsyn siden 2011. Den eneste måde du kan skaffe det på er ved at købe en PTA01 hvor det er med i kassen. Den er også udgået men jeg mener at amazon har et par på lager. Du kan søge på google efter den."

Jeg har søgt på amazone, men her kan jeg ikke købe, da de pågældende kun sender indenlands. Og desuden er en sådan dims (ligner et USB stik) utrolig kostbar - op omkring 200 euro.

Der må da findes en anden løsning.
Jeg har funktionen på min bærbare. Men det ville være hensigtsmæssigt at have den også på den stationære.

Håber I kloge mennesker kan hjælpe mig lidt på vej?

PS: Jeg har jo aldrig haft en sådan PTA01. Wi-Fi til TV'et virkede på min pc ved at jeg blot åbnende WI-FI MediaConnect programmet og aktiverede forbindelsen til TV'et.

Min pc win7 ultimate 64.

Hilsen

Jørgen L.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2014 - 17:58 #1
Avatar billede Fistermand Novice
04. november 2014 - 21:15 #2
Det ser rigtig spændende ud. Og det ser ud til at være ret enkelt.

Jeg bruger netop Chrome som browser.

Jeg har fibernet og internet fra Stofa.
Der sidder en boks ude i baggangen som vel er også en slags router.

Under Google Cast står følgende krav:

HD-tv med HDMI-indgang og en understøttet enhed, der kan oprette forbindelse til Wi-Fi-netværk.
- HD TV og HMDI. Det kan jeg sagtens klare.

Så står yderligere:
Brug af Wi-Fi kræver et 802.11 b/g/n-adgangspunkt (router).
- Her er jeg i tvivl. Men det er måske ikke noget problem med den installation, som Stofa har lavet?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2014 - 07:08 #3
Der er wifi i stofas kasse. Bare ring til deres support hvis du skal have hjælp. Men normalt går det ret nemt via installationsguiden.
Avatar billede Fistermand Novice
05. november 2014 - 10:09 #4
Mange tak for svarene.
Jeg har bestilt en Google Cast.

Vender tilbage en af de allernærmeste dage, når jeg får den installeret. Så kan jeg fortælle om, hvordan den virker hos mig og jeg kan give point.

Hilsen

Jørgen L.
Avatar billede Fistermand Novice
06. november 2014 - 16:15 #5
Jeg har modtaget Google Cast og har også nu fået den installeret.
Det virker rigtig godt.

Når jeg har Chrome browser kørende og aktiverer Google Cast kan jeg på TV se alt hvad jeg måtte søge på Chrome browser.

Men da jeg endnu brugte Philips wi-fi Connect kunne jeg også se alt andet af det, jeg bruger pc'eren til. Det vil sige jeg kunne fx. hente billeder op fra mapper, vise dem på pc'eren, men også få dem vist på TV via wi-fi.

Kan det også lade sig gøre med Google Cast?
Jeg har ikke kunnet finde svaret selv.

Hilsen

Jørgen L.
Avatar billede Fistermand Novice
06. november 2014 - 16:17 #6
Oh, Jeg lavede vist en fejl med min kommentar.
Jeg prøver igen:

Jeg har modtaget Google Cast og har også nu fået den installeret.
Det virker rigtig godt.

Når jeg har Chrome browser kørende og aktiverer Google Cast kan jeg på TV se alt hvad jeg måtte søge på Chrome browser.

Men da jeg endnu brugte Philips wi-fi Connect kunne jeg også se alt andet af det, jeg bruger pc'eren til. Det vil sige jeg kunne fx. hente billeder op fra mapper, vise dem på pc'eren, men også få dem vist på TV via wi-fi.

Kan det også lade sig gøre med Google Cast?
Jeg har ikke kunnet finde svaret selv.

Hilsen

Jørgen L.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2014 - 11:56 #7
du kan fra stifinder trække billeder og dokumenter til adresselinjen i chrome, så det kan ses via chromecast.

Ellers på https://www.google.dk/chrome/devices/chromecast/apps.html
I afsnittet 'Find flere apps' vælger du 'Vis apps til alle enheder' og klikker på 'skrivebordet' Og klik på Mere. Så kan du se de apps, der kan bruges fra pc til chromecast.