Avatar billede Boejden Seniormester
06. november 2014 - 08:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

mærkelig?? mail fra Microsoft-kontoteam

hej,  modtager et par mails fra Microsoft?? om noget med spærring af mailkonto osvosv.
Er det spam eller findes dette "kontor"?  det er som dansktalende/læsende menneske håbløst at finde rundt i deres engelske kaudervælsk, hvis jeg spørger dem om noget - jeg synes jeg blot får en rundtur i en hel masse ingenting/ubrugeligt.
Er der nogen der ved noget eller har oplevet det samme?
Firefox, win7, hotmailkonto
Avatar billede sonalias Seniormester
06. november 2014 - 09:52 #1
Selvfølgelig findes der et dansk Microsoft kontor? Det er dog umuligt at svare på om de mails du har modtaget er reelle uden at se dem... Du kan evt poste indholdet fra en af emailsene her på forummet så vi kan vurdere på indholdet?
Avatar billede Boejden Seniormester
06. november 2014 - 11:44 #2
1) ja de har sikkert et "kontor" - det er bare temmeligt hemmeligt :-(

2) her er indholdet antager, at problemer først opstår, hvis man besvarer mailen...men jeg er da ikke sikker!

Microsoft-konto
Usædvanlig logonaktivitet
Vi har registreret noget usædvanligt i forbindelse med et logon for nylig på Microsoft-kontoen ma*****@hotmail.com. For at være på den sikre side kræver vi en ekstra sikkerhedskontrol.
Logonoplysninger:
Land/område: SAR Hongkong
IP-adresse: 59.148.138.115
Dato: 06-11-2014 02:20 (CET)
Hvis det var dig, er det sikkert at ignorere denne mail.
Hvis du ikke er sikker på, at det var dig, har en ondsindet bruger muligvis din adgangskode. Kontrollér den seneste aktivitet på kontoen, og se, om noget ser mistænkeligt ud.
Gennemse seneste aktivitet
Hvis du vil framelde eller ændre, hvor du modtager sikkerhedsbeskeder, skal du klikke her.
Tak!
Microsoft-kontoteamet
Avatar billede Boejden Seniormester
06. november 2014 - 12:45 #3
jeg har set på aktviteten, og der er mange -  danske - forgæves forsøg på log onn -ialt FLERE Hundrede forsøg!!, og en sikkerhedskontrol fra HOngKong - den sidste forstår jeg ikke og Microsoft siger intet om den.
Mit password må således have været "godtnok" så hvorfor skifte det ??
Er den såkaldte sikkerhedskontrol også et forsøg eller kommer den fra Microsoft?
Avatar billede perhol Seniormester
06. november 2014 - 11:56 #4
Microsoft har konstateret adgang til din konto fra Hongkong!
Log ind på din hotmail konto på normal vis.
Hvis du ikke selv har tilgået din konto fra en forbindelse placeret i Hongkong er det en anden der har logget ind.
Skift din adgangskode til hotmail.
Bruger du samme adgangskode til andre tjenester bør du også skifte adgangskode der!
Avatar billede MADOlsen Forsker
06. november 2014 - 12:21 #5
ja de har sikkert et "kontor" - det er bare temmeligt hemmeligt :-(

http://www.computerworld.dk/fil/114067/1600/?height=1600
Det ser da nu ellers ikke så hemmeligt ud... ;-)
Avatar billede perhol Seniormester
06. november 2014 - 13:20 #6
Den beske du har fået fra Microsoft betyder at der HAR været en inde fra Hongkong.
Men bevares, hvis du ikke bryder dig om at skifte kodeord så lad du bare være.
Hvis der ikke er sket ændringer betyder det nok bare at din adgangskode bliver solgt for nogen få øre hvorefter din konto står åben som afsender af diverse spam.
Avatar billede Boejden Seniormester
06. november 2014 - 14:57 #7
hej fedeko,

jaja til grin kan man altid blive, men man/jeg kan ikke komme i kontakt med dem!Og dit billede er vist fra USA....

og PerHol: jeg skriver jo netop her på siden, da jeg IKKE kan gennemskue indholdet - men hvis din tolkning er korrekt, er der ingen tvivl om et nyt kodeord - jeg læser blot, at Microsoft havde lavet et sikkerhedscheck.

Så alt er ændret :-)  takker for indspark
Avatar billede MADOlsen Forsker
06. november 2014 - 15:27 #8
"Billedet" er nu fra Lyngby, men kan dog se, at byggeriet først skal stå færdigt næste år.

Men indtil da kan du nu stadig få fat i dem på deres nuværende lokationer i Hellerup og Vedbæk. Se nedenståemde link for adresser og telefonnumre ;-)

http://careers.microsoft.com/careers/da/dk/offices.aspx

Men spøg til side, så vil jeg også opfordre dig til at skifte dit kodeord hurtigst muligt.
Avatar billede Boejden Seniormester
06. november 2014 - 16:24 #9
aha,  deres nye domicil - ligner en mastodont - bør snarest besigtiges: rejsegilde på onsdag!

Password er som skrevet står, skiftet forlængst.
Man KAN komme i kontakt med Microsoft - bare ærgerligt, at de ikke svarer på det jeg spørger om :-(

Men tager jeres svar seriøst: der HAR været uønskede besøgende.

da I kun har skrevet komentarer, må jeg jo selv sørge for "svar" og lukning.endnu en gang tak for indspark.
Avatar billede MADOlsen Forsker
06. november 2014 - 21:22 #10
Godt at høre, at password'et er skiftet.

Normalt beder man den eller de personer, der har besvaret spørgsmålet, om at lægge et svar, hvilket i dette tilfælde vist må være perhol.
Avatar billede Boejden Seniormester
06. november 2014 - 21:45 #11
jamen så beder vi da lige Perhol komme med et svar, så han kan få sin "præmie".
Skrev som jeg gjorde, da jeg tidligere har oplevet ikke at få SVAR men kun kommentarer - og bedt om selv at afslutte.
så lads os få det gjort :-)
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2014 - 09:43 #12
jeg har set på aktviteten, og der er mange -  danske - forgæves forsøg på log onn -ialt FLERE Hundrede forsøg!!

Prøv at check det her, hvad der foregår.
http://www.microsoft.com/da-dk/Account/Security/recentactivity.aspx

To trins login.
http://komputer.dk/nyheder/sikkerhed/microsoft-skaerper-sikkerheden-paa-nettet

Er din mail hacket, hjælper det ikke at skifte adgangs kode ! Har de adgang til din computer / mail kan de se hvad du gør.

@Boejden er det en hotmail konto du har ? hotmail eksistere ikke idag !
Avatar billede Boejden Seniormester
09. november 2014 - 10:11 #13
Min hotmail er som en humlebi: jeg aner ikke, at den ikke eksisterer, og den virker ellers helt normalt :-)
Jeg bruger kun kontoen til facebook - hovedsageligt.
Undersøgt min maskine, og der skulle ikke være noget grisseri på den .....
Avatar billede henrikclausen Novice
19. november 2014 - 11:48 #14
Kind af et problem jeg havde problemer med, tak, der virkelig ryddet ting op for mig.
Avatar billede Karen Praktikant
30. september 2016 - 23:58 #15
MIn kæreste har fået samme mail og han har kontaktet microsoft, som sigerq at de aldrig sender sådanne mails og bad ham slette den.

Det kan han desværre ikke - den lader sig simpelthen ikke slette.

Du skal gå på Mimxrosoft hjemmeside, der står der, at de aldrig sender mails eller sms uden at de har aftalt det i forvejen. Deres tllf til kundesupport står også der.