Avatar billede yuanyang Nybegynder
06. november 2014 - 18:18 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Adgang til død harddisk

Min harddiskoptager er pludselig stået af. Jeg kan i hvert fald ikke få liv i den. Men der ligger jo en del på harddisken, som jeg tænkte, at jeg måske kunne få adgang til alligevel - fx. via min PC.

Nogen der ligger inde med viden og evt. en fremgangsmåde vedr. dette? Det er en Panasonic DMR-EX88.

Mvh.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. november 2014 - 18:25 #1
typisk, så er det linux, du skal have fat i. Og filer er så beskyttet mod kopiering (ellers fik de slet ikke lov til at komme på markedet). Men med en linux-pc og disk sat til som ekstern disk er der måske en mulighed.
Jeg ville nok få en tekniker til at se efter, om det ikke bare er en sikring i optager, der lige kan skiftes.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2014 - 22:27 #2
det nytter ikke noget hvis hdd recorderen krypterer det optagede tv.
man kan ikke fiske noget ud af yousee f.ex
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2014 - 02:04 #3
hvis disken er død, så send den til et data rednings firma, de skal nok få gang i den. (de flytter pladerne over i et andet hus) (hvis du har piratsoftware så glem det, så vil de som regel ikke)
Avatar billede yuanyang Nybegynder
25. november 2014 - 16:15 #4
Hmmm... og jeg der troede, at det var lige at gå til. Det lyder det ikke som om.

Hvem føler sig berettiget til point? Giv lyd!
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2014 - 16:39 #5
lyd
Avatar billede yuanyang Nybegynder
30. november 2014 - 20:06 #6
Du får 10 point fordi du skrev - svarene bibragte jo ikke meget nyt i forhold til hvad jeg selv kunne gøre.