Avatar billede per2edb Praktikant
07. november 2014 - 19:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Debug fra et punkt til et punkt

Kender i en måde man kan debugge på fra en linie til en anden hved hjælp af "Togle Breakpoint F9"

Breakpointet starter selvfølgelig ved den røde markering men jeg ønsker den slutter nogle linier senere og herefter gennemløber resten af programmet.

Starten SKAL være fra programstart og så debug fra stregen for efter debug ved et givet punk fortsætte uden debug.

Det er altså et slut punkt jeg søger.
Det er ikke nok at trykke Run, break eller reset for så kommer jeg ikke til programslut på normal vis

De 3 debug vinduer kan ikke bruges i denne forbindelse
Avatar billede fdata Forsker
08. november 2014 - 12:50 #1
Kan du ikke bare steppe gennem koden med F8/Shift F8 indtil du når "slutpunktet" og så køre programmet færdig med F5?
Avatar billede bvirk Guru
08. november 2014 - 14:04 #2
Uden 'run' (continue) kommer du ikke fra breaked til programslut overhovedet - eller hvad?

Man kan også breake på watch conditions - blot EN måde

1.øverst i er standard modul:
  Public stopVar ' selvvalgt navn

2.En watch med expression stopVar og watch type 'break when value is true'

der breakes så i stopVar=true:stopvar=false linier - lidt ellers meningsløs spagetti illustrer konteksten:

Sub runtest()
    Dim i, j, s
    For i = 1 To 100
        For j = 1 To 2
            stopVar = True: stopVar = False
            s = i + j
        Next
        s = s + i * j
        stopVar = True: stopVar = False
    Next
End Sub
Avatar billede per2edb Praktikant
28. november 2014 - 09:11 #3
bvirk du skal have point
Avatar billede bvirk Guru
28. november 2014 - 09:47 #4
OK - her er jeg så
Avatar billede per2edb Praktikant
28. november 2014 - 10:44 #5
Tak for hjælpen

Da jeg nu har kontakt til jer specialister kunne i så oplyse om der findes et link til Form Referances PÅ DANSK. Jeg har det på engelsk men det er uhyre vanskeligt at forstå detailjerne når det er på engelsk
Avatar billede bvirk Guru
29. november 2014 - 21:10 #6
Med den appel har ramt det specielle ved os svarere - at vi intet problem har med det engelske. Det danske sprog har for få brugere til detaljeret viden indenfor disse områder - om overhovedet eksisterende, bliver det  ikke til andet end 'ikke googlebare' dårlige danske erstatningsord. Excels danske oversættelser af funktioner er et skræmmeeksempel derpå.
Du har sikkert allerede nu erfaret, per2ebd, at computer relateret engelsk ikke så svært som at læse shakespeare.
En sjov iagtagelse, man så kan gøre sig, er hvor meget vrøvl der også skrives på engelske sider.

Med al den entusiasme du ligger i access database har du både talent og mulighed - glem ikke det sidste succeskriterie: viljen!

Ellers må spørge specifikt, så er jeg sikker på nogen vil oversætte.