Avatar billede Fistermand Novice
09. november 2014 - 13:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Reset af Canon Printer.

Jeg har en Canon PIXMA iP4950 printer.
Den har netop overskredet 2 års købsdato. Nu med et - midt i en udskrivning standser den. Og den vil ikke i gang i gang.

Det gule lys blinker 5 gang. Når jeg kikker i fejloversigten eksisterer fem blink ikke. Fire blink og 6 blink eksisterer. Men hvad betyder 5 blink?

Fejlmeddelelsen skriver: "Der er ikke installeret et printhoved eller det installerede printhoved passer ikke til denne printer. Installer et egnet printhoved og luk printdækslet."
------

Jeg læser lige netop på jp.dk en artikel, som har overskriften: Har din printer en udløbsdato?
Her står blandt andet.
"Pludselig gik printeren i stå. Den var død og ville ikke mere. Garantien var netop udløbet, men det var trods alt en Canon-printer til 1.500 kr., så Niels Müller fra Amager indleverede den hos en reparatør.
Hokus pokus. I løbet af 10 minutter var printeren nulstillet og kørte igen, som om den var ny."
-----

Mon jeg er blevet udsat for noget lignende? I så fald er det godt nok træls. Printeren fungerede indtil nu perfekt og jeg har faktisk ikke brugt den ret meget.

Kender I til at lave reset på en printer?

Hilsen

Jørgen L.

Min pc: win7 ultimate
Avatar billede poko1 Ekspert
09. november 2014 - 15:08 #1
Prøv at holde den røde stop knap nede i 6-10 sekunder.
Fortsætter fejl meddelelsen skal du holde den røde stop knap nede i 6-10 sekunder igen.
Avatar billede Fistermand Novice
09. november 2014 - 15:28 #2
Hej og tak for svar.
Men der er ingen rød knap.
Mon du tænker på en anden model+

Foran på printeren er der to knapper. Den øverste lyser grøn, når jeg tænder for printren.
Den anden lyser kun hvis der er fejl. I så fald blinker den et antal gange gult.
I tilfældet her blinker den 5 gange gult.

Hilsen

Jørgen L.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. november 2014 - 16:22 #3
Prøv via youtube at søge på reset Canon ip4950
Der er mange, men de fleste er fyldt returfarve.
Avatar billede kurtba Ekspert
09. november 2014 - 23:21 #4
Det er ikke almindeligt, at Canon printere skulle være programmeret til udløb. Jeg har selv haft flere og kender nærmest utallige, som har Canon printere, og de fleste er langt mere end 2 år gamle.
Har du haft printhovedet ude? Den kan jo åbenbart ikke genkende det, så måske har det forskubbet sig eller er blevet snavset til.
Det er nemt at tage ud. Fjern farvepatronerne, så siddet der en klap du lige skal løfte, så kan du tage hele printerhovedet ud. Det er hele den del, som patronerne sidder i.
Skyl den godt i lunt vand. Lad den evt. stå i vand 10-15 minutter, så alt blæk bliver opløst (det er vandbaseret). Tag den op og tør den godt af med køkkenrulle og sæt den så i igen og prøv at se, om det hjalp.
Avatar billede Fistermand Novice
10. november 2014 - 00:36 #5
Til kurtba

Tak for tippet med at rengøre printhovedet. Har fulgt din vejledning.

Det hjalp desværre ikke.

Hilsen

Jørgen L.
Avatar billede Fistermand Novice
10. november 2014 - 11:19 #6
Jeg har nu valgt at se mig om efter en anden printer.

Tak for jeres forslag og kommentarer.

Hilsen

Jørgen L.
Avatar billede Fistermand Novice
19. december 2014 - 00:19 #7
tak