Avatar billede ps76 Forsker
12. november 2014 - 12:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

forvalgt browser

Jeg bruger normalt chrome, men har et enkelt program som ofte fryser i Chrome. Virker fint i IE. Derfor har jeg brug for - når jeg åbner dette program via en genvej - at det åbner IKKE i min standardbrowser, men i Internet Explorer i stedet. Hvordan sætter man denne genvej op så det vil ske?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
12. november 2014 - 12:47 #1
Avatar billede ps76 Forsker
12. november 2014 - 12:57 #2
Hm,virker ikke lige. Internet Explorer hos mig ligger hos C://programmer(x86) - hvis det kan hjælpe..og så er der lige det med "gåseøjnene"...skal de med? Og skal www med,eller skal det være http eller hvordan? Hjemmesiden er www.holbaektennis.dk
Avatar billede eurositi Ekspert
12. november 2014 - 13:57 #3
Jeg har samme behov. Følgende metode virker, hvis du opretter genvejen i Windows Explorer (højreklik).

I feltet Destination skrives:
"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" "www.domænenavn.dk/mappeshare"

I feltet Start i skrives:
"C:\Program Files\Internet Explorer"
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
12. november 2014 - 14:35 #4
Hej ps76

Så skal dn pege derhen, men hvis eurositi's forslag fungere så brug det.
Avatar billede ps76 Forsker
12. november 2014 - 15:33 #5
Nu har jeg:

"C:\Programmer (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe" "www.holbaektennis.dk/mappeshare"

og i start:

"C:\Programmer (x86)\Internet Explorer"

Men det virker ikke. Problemer med stien i start, siger den...
Hvad med mellemrum? Hvad med gåseøjnene? Synes jeg har prøvet alt.
Avatar billede ps76 Forsker
12. november 2014 - 17:48 #6
Eurositi - hvis jeg gør præcis som du skriver, så får jeg 404 fejl. (File or directory not found)

Kan du skrive præcis hvad der skal stå, når IE ligger på C:\Programmer (x86), og hjemmesiden der er tale om er www.holbaektennis.dk?
Avatar billede ps76 Forsker
12. november 2014 - 17:57 #7
Jeg fandt ud af det - du havde ret. Der skulle IKKE stå (x86) selvom det står i min stifinder.