Avatar billede kuhren87 Nybegynder
12. november 2014 - 12:59 Der er 3 kommentarer

Mindre kapacitet på harddisk efter formatering til ExFat

Hej
Jeg har lige formateret min LaCie 1 TB eksterne harddisk til ExFat, for at den er kompatibel med min Macbook OSx Version 10.9.5

Problemet er, at efter formateringen er kapaciteten på LaCie haddisken reduceret til 319 GB.

Hvordan kan det være? Hvad har jeg gjort forkert?

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Mvh. Kuhren
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2014 - 20:31 #1
Er der filer på harddisken, eller er den tom?
Avatar billede kuhren87 Nybegynder
12. november 2014 - 21:45 #2
Jeg havde slettet alle filer på harddisken inden jeg formaterede den til ExFat. Derefter flyttede jeg filerne tilbage på den. Så nu står der at dens kapacitet er 319 GB, og at de filer jeg flyttede tilbage på den fylder 316 GB ud af de 319 GB der er tilgængelige på disken.

??

Mvh. Kuhren
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2014 - 22:32 #3
Er du sikker på, du har formateret hele harddisken og ikke kun en del af den?

Kan du huske, hvad der stod om harddiskens kapacitet efter formateringen til ExFat men før, du flyttede filerne tilbage på den?