Avatar billede Slettet bruger
17. november 2014 - 18:20 Der er 4 kommentarer

Geninstallering

Jeg har en gammel Pc med windows 7 som jeg har geninstallering af software både på harddisk og DVD nu er mit spørgsmål?
Jeg har fået at vide jeg skal geninstallere mit styresystem når jeg skifter motherboard i min bærbar kan jeg så bruge det der ligger på min harddisk eller skal jeg hen og købe helt ny software
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2014 - 18:34 #1
I en bærbar formoder jeg da at det bundkort du sætter i er identisk med det du piller ud, så derfor skal du ikke geninstallere Windows og dine programmer. De bør kunne køre når den er samlet igen.

I en stationær hvor man skifter til en helt anden fabrikant af bundkortet, så skal Windows og programmer geninstalleres for at virke optimalt.
Det er muligt du vil kunne finde drivere og få systemet op at køre. Men optimalt bliver det næppe. Det er bedst det er konfigureret helt fra bunden af.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. november 2014 - 21:01 #2
Du kan typisk godt genbruge software ved opdatering af hardware. Men når det er sket nogle gange, så skal Windows genaktiveres. Hvis det ikke sker automatisk over nettet, så skal du ringe til et nummer (gratis) og taste en kode ind fra skærm. Du får så en ny kode, som du taster ind i Windows, og det er det. Jeg er selv motorisk ringe på tastatur, så blok og blyant virker bedre for mig - så kan jeg taste ind på pc i roligt tempo når røret er lagt på. Koden du får er 8 blokke à 6 cifre.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2014 - 00:15 #3
du skal bare installere alle drivere til det nye kort, windows kan du beholde.

hvis du geninstallerer windows, skal du installere alle dine programmer igen, og drivere.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2014 - 19:43 #4
Tak for svarene håber det vil lykkes for mig uden at geninstallere styresystem