Avatar billede tobiasduus Nybegynder
17. november 2014 - 20:33 Der er 14 kommentarer

Skærm

Hej der ude.
Jeg har en Asus Republic Of Gamers G46VW, som har en opløsning på 1366 x 768 (Altså 720p). Hvis nu jeg køber en skærm som har en 1920 x 1080 eller der over, vil jeg så få den opløsning eller vil jeg stadigvæk have en 1366 x 768, bare på en bedre skærm, hvor jeg ikke udnytter den fuldt ud?

- Tobias :)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2014 - 20:48 #1
Hvilket grafik kort kører din pc?
Og hvilket styresystem?
Avatar billede tobiasduus Nybegynder
17. november 2014 - 21:30 #2
Jeg har et GTX 660 * 2GB og mit styresystem er windows 8 (8.1)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2014 - 21:53 #3
Dit grafik kort ser ud til at understølle en større opløsning end den som den bærbare kører nu. Så begrænsningnen nu for dig er displayet i den bærbare der har et max på 1366x768.

Du kan se her hvad Windows understøtter og i hvilken skærmstørrelse det er i:
http://www.winbeta.org/news/what-minimum-and-maximum-screen-resolution-windows-8
Dette kort her er til en stationær computer, men jeg kan ikke forestille mig at data er meget forskellig:
http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-660/specifications

Så mit bud er at du kan få en bedre opløsning med en større skærm.
Avatar billede tobiasduus Nybegynder
17. november 2014 - 21:58 #4
Lyder godt. Tak for hjælpen :)
Avatar billede tobiasduus Nybegynder
17. november 2014 - 21:58 #5
Men hvad for en skærm vil du så anbefale? Også til en rimlig pris :)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2014 - 22:39 #6
Det ved jeg desværre ikke. Jeg er hverken gamer eller bruger skærm til billeder og video. Min pc her er en ren kontor pc.

Håber der kommer nogle forbi der kan hjælpe dig. Hvis ikke der gør det, prøv at lave en søgning på Pricerunner og lad den stå til populær når den søger. Der kommer som regel anbefalinger med også. Er der en der falder i øjnene, så prøv at søge på tester af skærmen.
Avatar billede Johansen107 Nybegynder
18. november 2014 - 11:55 #7
Hej jeg så lige at du gerne ville have nogle anbefalinger omkring en skærm
jeg har lige fundet 3 forskellige og til forskellige priser.

Asus 24" LED VN247H
FullHD: 1920 x 1080
Responstid: 1ms.
HZ: 75
Pris: 1199
Det er en skærm efter budget

Hvis vil skal gå lidt højre op i pris.

Asus 24" LED VG248QE
FullHD: 1920 x 1080
Responstid: 1ms
HZ: 144
Pris: 2090
Det er en skærm som er lidt dyrer og så får du mere HZ fra 75 til 144.

Den sidste jeg kommer med er lid dyre igen men den kan også lidt mere.

BenQ 24" 3D LED XL2420Z
FullHD: 1920 x 1080
Responstid: 1ms
HZ: 144
Pris: 2390
Den er lidt dyre og det er fordi de laver til gamer og så er den testet meget inden den er kommet ud på market og den har noget der hedder Motion Blur Reduction for Extra Clarity Throughout the Game som er meget rart.
lige om den har skærm kan jeg anbefale fordi jeg selv har den og den er dejlig og behaglig og god kvalitet og jeg er glad for at jeg brugte 300 mere på en skærm fordi den kan lidt mere men ikke helt vildt igen men det er en god skærm og kan anbefales til gamer.

Mvh. Jesper T. Johansen
Avatar billede tobiasduus Nybegynder
18. november 2014 - 15:57 #8
Lyder godt. hvis jeg gerne vil have en skærm med lidt bedre kvalitet, hvad vil prisen så være, og vil det overhovedet kunne betale sig at købe en, da min egen er 1366 x 768 og har et GTX 660 ;)
Avatar billede tobiasduus Nybegynder
19. november 2014 - 20:50 #9
? :)
Avatar billede Johansen107 Nybegynder
20. november 2014 - 08:53 #10
ja det kan godt betale sig at købe en FUllHD fordi dit GPU kan godt køre FullHD og så kan du også få højre opløsning inde i spil. og hvis du ser Film nogle gange får du FullHD hvis du køber en skærm med 1920 x 1080.

Hvis jeg skulle vælge en skærm ville jeg tage en med DVI stik og det er der i de to nederste skærme
Asus 24" LED VG248QE, BenQ 24" 3D LED XL2420Z.
De har DVI og HDMI og jeg vil anbefale at du bruger en skærm med DVI fordi det er bedre end HDMI når man spiller

Men hvis du vil have en anbefaling af skærmene kan jeg kun smakke om BenQ 24" 3D LED XL2420Z fordi den har jeg selv og jeg er meget glad for den og den er meget nemt at sætte op og meget lækkert design. men der jo 300 kr. forskel, men man får lidt mere i BenQ'en og det beskrev jeg lidt i den sidste.
Avatar billede tobiasduus Nybegynder
20. november 2014 - 22:01 #11
Okay, lyder super (Y) :) nu mente jeg så godt nok, on det ville kunne betale sig at købe en skærm med en endnu bedre kvalitet en fuld HD, eller om min computer ikke kan trække det, eller andre problemer? :)
Avatar billede Johansen107 Nybegynder
21. november 2014 - 08:22 #12
Hvis du snakker om 4K så kan du godt det men tror ikke at dit GPU er 4K ready som nogle, men man kan godt købe en 4K skærm hvis du gerne vil det.
Din pc vil godt kunne køre og trække skærmen det er jo bare en skærm man faktisk sender billedere til bare meget hurtig. Hvis man skal sætte det i kasser.

Så hvis du gerne vil have en 4K skærm så syns jeg også det er sådan en du skal købe.

Mvh. Jesper T. Johansen
Avatar billede tobiasduus Nybegynder
21. november 2014 - 12:30 #13
Okay lyder super (Y) det vad nu ikke fordi at jeg ville ville have en 4k skærm, men mere om det kunne betale sig at købe en med 4k, når jeg kun spiller :)
Avatar billede Johansen107 Nybegynder
25. november 2014 - 23:36 #14
Jeg vil sige hvis du kun skal bruge den til spil syns jeg ikke du skal købe en 4K men den FullHD istedet for.

Det er min mening jeg spiller aldrig på en 4K kun på en FullHD, men der er nogle der køber en 4K og køber en FullHD bagefter istedet og bruger 4K'en til fjernsyn efter noget tid.

Smag og behag.

Mvh. Jesper T. Johansen