Avatar billede omp Novice
18. november 2014 - 09:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Meta Tags, Robots.txt, Joomla

Hej,
Jeg har oprettet en hjemmeside http://janarnt.dk
Når jeg søger på sitet i Google får jeg nedenstående information:

"En beskrivelse for dette resultat er ikke tilgængelig på grund af robots.txt for dette website - få flere oplysninger..."

Jeg har slettet robots.txt, oprettet en ny gennem Web Tools (den så ud som den gamle), bedt om at siden blev indekseret af Google, men lige meget hjælper det.
Metatags er ligeledes oprettet for forsiden.
Alt dette er foretaget over en periode på 3 uger.
Jeg har analyseret siden med Google Web Tools og har ingen fejl fundet. Det er ikke lykkedes mig at få fjernet informationen og erstattet den med reelt information om sitet.
Hvad gør jeg forkert?
Er der nogen som har et forslag.
//OMP
Avatar billede AndersKT87 Novice
18. november 2014 - 09:33 #1
Har du stadig den gamle robots.txt fil liggende? hvis vi kan se hvad der stod i den kan det ihverfald fastslås om det var den der er / var problemet, eller om fokus skal flyttes til noget andet...

Med det sagt, når man kigger i din kildekode, så er din metabeskrivelse, som google bruger, således:

<meta name="description" content="

Min titel

sideindhold
" />

Det ser ummiddelbart forkert ud?
Avatar billede omp Novice
18. november 2014 - 10:07 #2
# If the Joomla site is installed within a folder such as at
# e.g. www.example.com/joomla/ the robots.txt file MUST be
# moved to the site root at e.g. www.example.com/robots.txt
# AND the joomla folder name MUST be prefixed to the disallowed
# path, e.g. the Disallow rule for the /administrator/ folder
# MUST be changed to read Disallow: /joomla/administrator/
#
# For more information about the robots.txt standard, see:
# http://www.robotstxt.org/orig.html
#
# For syntax checking, see:
# http://tool.motoricerca.info/robots-checker.phtml

User-agent: *
Disallow: /administrator/
Disallow: /bin/
Disallow: /cache/
Disallow: /cli/
Disallow: /components/
Disallow: /images/
Disallow: /includes/
Disallow: /installation/
Disallow: /language/
Disallow: /layouts/
Disallow: /libraries/
Disallow: /logs/
Disallow: /media/
Disallow: /modules/
Disallow: /plugins/
Disallow: /templates/
Disallow: /tmp/
Avatar billede omp Novice
03. december 2014 - 01:36 #3
Har fundet en løsning.
Spørgsmålet lukkes.