Avatar billede Brugersoren Nybegynder
19. november 2014 - 07:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opdatering - virus?

Min computer er langsom og melder konstant om nye windowsopdateringer - dvs. konet-opdatering lyser, men jeg tør ikke længere klikke på det, da jeg har oplevet at computeren bare går ned bagefter. I stedet for venter jeg til den planlagte ugentlige opdatering. Men der går aldrig ret længe efter jeg har opdateret automatisk, før opdateringsikonet igen lyser. Hvorefter computeren igen bliver langsom.

Kan det være en virus eller noget gennem opdatering?

Mvh.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2014 - 08:35 #1
Prøv at scanne med Bitdefender 60 Second.
http://www.bitdefender.com/solutions/60-second-virus-scanner.html

Derefter med Malwarebytes free.
http://www.eksperten.dk/guide/1605

Hvilke styresystem - antivirus / security.
Avatar billede macadisé Novice
19. november 2014 - 13:36 #2
Hej, jeg har prøvet nogenlunde det samme. Jeg har valgt at slå windows opdateringerne fra, ved det ikke er den perfekte løsning, men min PC virker uden problemer... så kan jeg bare opdatere når jeg finder det behændigt.

Jeg har dog det samme problem med Java, som jeg også overvejer at slå fra *G*.
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
19. november 2014 - 13:40 #3
Har lige skannet med AGV, som mener den har fjernet en trojask hest. Fint nok. Men der venter stadig en opdatering som jeg ikke tør klikke på og links åbner stadig sindsygt langsomt.

Jeg kører Vista Home Edition.

Kan det virkelig passe at Windows sender opdateringer ud hver halve time eller so - for jeg fortår ikke hvorfor det opdateringsikon i startmenuen altid kommer på igen kort tid efter jeg har opdateret automatisk?

Jeg tror der er en sammenhæng mellem opdateringsfunktionen og langsommeligheden. Og desværre har jeg ikke meget fidus til antivirusprogrammer - hvem ved om det i virkeligheden er dem der spreder virus, for at få endnu flere kunder i folden? Hvem kontrollerer antivirusprogrammørerne?

Mvh.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2014 - 14:46 #4
Hvem kontrollerer antivirusprogrammørerne

Dennistechnology labs
http://www.dennistechnologylabs.com/reports/s/a-m/2014/

AV test
http://www.av-test.org/en/

AV comparatives
http://www.av-comparatives.org/

jeg ikke meget fidus til antivirusprogrammer
Så kan jeg ikke hjælpe.

Kan det virkelig passe at Windows sender opdateringer ud hver halve time
Nej det kan det ikke.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2014 - 14:48 #5
Hvis du ikke får en fejl kode, er det nok ikke opdateringerne, der er noget galt med.
19. november 2014 - 17:16 #6
Hmmm... du/vi ER jo i gang her ->

www.eksperten.dk/spm/999175
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2014 - 17:55 #7
@brugersoren

Der er ikke nogen grund til at forsætte hvis du ikke følger den vejledning, du får, her på Eksperten.dk, og ikke afslutter de tråde, du har startet op
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
20. november 2014 - 22:35 #8
Ok, jeg lukker denne. Hvis du vil have point pixxel, så skriv lige et svar - ellers gør jeg det selv:)
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2014 - 04:53 #9
luk selv.
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
21. november 2014 - 06:33 #10
Ok.