Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
20. november 2014 - 13:17 Der er 1 løsning

Vis fil eller mappe

Jeg vil gerne have tjekket om der vises en fil eller om det er en mappe der bliver vist?

Koden virker godt nok med mangler lige at finde ud af at tage forbehold for mapper. Det er så der ikke bliver linket til mappen som en fil men at der bliver linket videre til indholdet i denne mappe.

  if($_GET["action"] == "se_filer" )

  {
echo '<a href="kvalitet.php">Tilbage til Oversigt</a><br /><br /><br />';
echo "Mappe: ".$_GET["mappe"]."<br /><br />" ;
    $tal = 0;
$files = scandir('dokumenter/'.$_GET["mappe"].'');
sort($files);
foreach($files as $file) {

// Laver forkerte tegn om til rigtige tegne
$dk_tegn = array("æ" => "æ", "Æ" => "Æ", "ø" => "ø", "Ø " => "Ø", "Ã¥" => "å", "Ã..." => "Å", "ü" => "ü", "Ãœ" => "Ü");
$str = $file;

    if($tal < 2){$tal=$tal+1;} else {
    echo '<a href="dokumenter/'.$_GET["mappe"].'/'.$file.'">'.strtr($str, $dk_tegn).'</a><br />';
    $tal=$tal+1;
    }}}
Avatar billede Mik2000 Professor
21. november 2014 - 01:10 #1
Du kan bruge is_dir til at tjekke

if(is_dir($str)){
  // Det er mappe
} else {
  // Det er fil
}

Hvor $str er navnet på fil/mappe som du vil tjekke

http://php.net/manual/en/function.is-dir.php