Avatar billede kimroland Nybegynder
21. november 2014 - 19:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

text-decoration: none;

Hej

Jeg gennem freelancer hyret en inder til et mindre projekt og han gør det faktisk ret godt. Men ;);)  Jeg har gennem lang tid forklaret ham at der ikke skal være nogen form for text decoratin på hverken, menulinks, billeder etc,
Han har fjernet dem fra menuen i min header men ikke menuen i footer. Men dette ses kun i Chrome og ikke i firefox eller Ie.

Han skriver så;

Det problem er blevet løst fra Chrome og Firefox-browseren, men stadig vil være til stede i IE. Fordi IE er forældet browser, og dette spørgsmål er ikke relateret til vores programmering, det er standard browser opførsel. Hvis du går i nyeste IE browser, vil dette være korrekt.

Jeg bruger det nyeste Chrome, Firefox og Ie

Kan det virkelig passe at man ikke helt kan fjerne text decoration
Og hvis nej, hvordan kan det være han siger de er fjernet men ikke helt??

Håber der sidder en venlig sjæl som kan bruge 5 mins på en lille forklaring så jeg kan vende tilbage med et ordentligt svar

Tak
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2014 - 21:08 #1
du skriver, at det kun ses i chrome, men firefox og ie er ok
han svarer, at ie er forældet og ses der.
I snakker forbi hinanden.
Tag et skærmdump fra den browser hos dig, der viser fejlen - og forklar den så han kan se det på billedet. Jeg bruger selv Picpick (freeware) http://www.picpick.org/en/ til at lave billeder - så kan jeg i fx paint tegne en rød cirkel og sætte en kommentar ind.

Vi andre kan da intet gøre - uden billeder, link, kode eller noget.
Avatar billede kimroland Nybegynder
21. november 2014 - 22:50 #2
Har lavet masser af screenshots og tegnet runde cirkler og streger og flere gange endda.

Men er vi enige om at det er muligt at fjerne det uanset browser,
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2014 - 22:59 #3
Hvis han har fjernet det i header, så kan det da også fjernes i footer. Jeg tror bare stadig, at i taler forbi hinanden, da han jo omtaler ie, og du siger fejlen er i Chrome. Du må starte forfra med billede af fejl, og skrive at det kun er i chrome, at det ses. Alternativt må du selv kopiere CSS fra header til footer, og se, om ikke det løser problemet.
Avatar billede kimroland Nybegynder
21. november 2014 - 23:06 #4
Ja det vil jeg også mene...han arbejder udfra at det skal se nogenlunde ens ud i de 3 nævnte browsers,

Men jo...tak for response
22. november 2014 - 00:03 #5
......og det syntes du at du selv passende kunne tage pointene for.
Avatar billede kimroland Nybegynder
22. november 2014 - 00:12 #6
Sorry Christian_Belgien hvad mener du??
22. november 2014 - 00:47 #7
Du stillede spørgsmålet og udlovede 30 points for svar.  Du fik så indlæg fra et medlem, indlæg som tilsyneladende hjalp dig, så det var egenligt at forvente, at du ville give de udlovede points til det medlem i stedet for at give dem til dig selv, som du har gjort i #4.
22. november 2014 - 00:53 #8
Jeg ser, at det er dit første spørgsmål på Eksperten; måske har du ikke fået kikket på instrukserne såsom http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 .  Det du skulle have gjort var at bede vedkommende om at oprette et svar, som du så skulle have acceperet.
Avatar billede kimroland Nybegynder
22. november 2014 - 00:53 #9
Hov det var bestem ikke meningen troede jeg gav dem til ham ;(

hvordan gøre jeg det godt igen..han skal da selvfølgelig ha sine points
Avatar billede kimroland Nybegynder
22. november 2014 - 01:05 #10
Har det lidt skidt nu ;(