Avatar billede gini Juniormester
23. november 2014 - 17:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Blinkende skærm i skiftende farver efter opstart...

Har for nylig købt en ny computer med Windows 7 Pro installeret. Den har kørt fint. I dag ville jeg se, om der kunne installeres en ny harddisk i den, så jeg åbnede den og kiggede og kunne konstatere, at det kunne der ikke, idet der godt nok var plads men ikke var ekstra strømkabel fra  power supply'en. Jeg lukkede igen og satte den til skærm og strømkabel. Da jeg tændte kom den frem og fik min indgangskode. Efter at have tygget på dette, kom der først sort skærm og derefter begyndte den at blafre i alle mulige kulører.

Jeg slukkede og gik i opstart med netværk. Det viste sig til sidst, at der kom et blåt felt på midten med teksten:

Uden for rækkevidde
Frekvens H.: 37.9 KHz
Frekvens V.: 120.7 Hz

Er der en løsning på dette problem??? Hvordan får jeg den til at virke ordentlig igen?????
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2014 - 22:56 #1
det lyder som om dit grafikkort har sat sig selv til en frekvens skærmen ikke kan klare.

hiv gfx kortet ud.
gå i bios og så den til at bruge onboard gfx kort.
boot den op.
sluk og åbn,
sæt gfx kort i igen,
skift i bios til det ikke-onboard gfx kort
Avatar billede gini Juniormester
24. november 2014 - 08:41 #2
Tak for din løsning - nu fungerer den fint igen.
Avatar billede gini Juniormester
24. november 2014 - 08:42 #3
Meld dig igen på banen og høst dine points....
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2014 - 20:02 #4
svar

og husk evt at installere en driver til din skærm, så kan det aldrig ske igen.