Avatar billede artico Novice
24. november 2014 - 17:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Upload handlers

Hejsa, jeg er kørt lidt fast.. jeg roder med en online editor:
http://www.w3masters.nl/bootstrap-wysihtml5/

Her skal jeg lave et upload script, og det er her jeg har brug for hjælp!

Jeg har følgende:

/* geneate random success or failure on file upload for demo proposal
*
*/
if (rand(0,3)>0) {

    // save your file here from _FILES['file1']

    $filename = basename($_FILES['file1']['name']);
    ploaded_file($_FILES['file1']['tmp_name'], '/img/uploads/galleri/' . $filename);

    $data = array('status' => 1,
                  'file'=>$_FILES['file1']['tmp_name'], '/img/uploads/galleri/' . $filename,
                  'caption'=>'Dette er en test',
                  'foreground'=>'B9E4FB',
                  'background'=>'260b50');
}
else {
    $data = array('status' => 0);
}

header('Content-type: text/html');
echo json_encode($data);

?>
Der kommer ingen fejl, men der bliver heller ikka lavet et upload?
Er der nogen der kan hjælpe mig videre...
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. november 2014 - 08:56 #1
Hej Henrik,
prøv at kig på denne kode:

http://www.eksperten.dk/guide/1098

Den burde "nemt" kunne bygges sammen med den kode du har herover.
Mit burd er der mangler noget i denne linje: ploaded_file(....)

Ellers skal du have noget include/require over.
Avatar billede artico Novice
25. november 2014 - 12:14 #2
Super artikel, jeg lærer, og høre efter.

Problemet i mit tilfælde er at der ikke bliver trykket på en submit-knap, (kun en knap med åbn, hvor jeg vælger en lokal img fil..) så jeg ved ikke hvordan jeg skal "fange" filen der vælges.

Det er javascript/ajax, og der står i readme filen:

A multipart/form-data request is send to the handler like:
Content-Disposition: form-data; name="file1"; filename="images.png"
you can catch this with any server side language.

Jeg fanger bare ikke rigtigt noget :-(
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. november 2014 - 12:34 #3
Hvis det arbejder præcist som denne side: http://www.w3masters.nl/bootstrap-wysihtml5/

Så skal du lave en fil der hedder: upload.php og den skal have den kode jeg har i min artikel.

Du skal "bare" fjerne dette tjek:

if(isset($_POST['myUpload']))

Og erstatte navnet: myFile med file, som jeg lige ser det.
Avatar billede artico Novice
25. november 2014 - 15:00 #4
Jeg har fulgt din opskrift, og hvad der står i readme.. men det fungere stadig ikke? Jeg kan godt få det til at virke når først img ligger i biblioteket... men jeg får den ikke til at uploade en img fil, og ved ikke lige hvor jeg skal kikke&checke :-(
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. november 2014 - 16:09 #5
Det kan desværre være mange ting. :o)
Rettigheder på folderen du skriver til.
Forkert folder.
Forkert variabel osv.

Så tror du skal se om du kan grave en error.log frem og se om den fortæller dig nogle ting.
Deres upload eksempel virker nogenlunde ligetil. :o)
Avatar billede artico Novice
16. januar 2015 - 01:00 #6
Lukker ..