Avatar billede ivano Nybegynder
24. november 2014 - 19:15 Der er 8 kommentarer

Kildestien er for lang...

Hej,

Jeg har ifb. med en formatering lavet en backup af mine steam spil. De er kommet i en mappe, som jeg nu ikke engang kan åbne.
Når jeg dobbeltklikker på mappen hvor backup filen skulle ligge sker der intet; ingen loading ikon eller nogen som helst indikation af at computeren arbejder. Når jeg prøver at slette mappen får jeg fejlen: "Kildestien er for lang" og jeg kan prøve at flytte til en anden placering eller omdøbe. Men jeg kan ikke få lov at gøre nogen af delene.
Jeg kan heller ikke se egenskaber for mappen. Hvis jeg ser egenskaber for den mappe, mappen ligger i står der den fylder 0 byte, men jeg mangler ca. 50 GB på disken, hvilket vil passe fint med mine sikkerhedskopier.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2014 - 19:58 #1
det kan være ligemeget, spillene virker ikke alligevel.
du skal installere dem igen, og det kan du gøre fra steam.
Avatar billede ivano Nybegynder
24. november 2014 - 20:45 #2
Ja okay, det var egentlig heller ikke det jeg ville, jeg skulle nok have præciserer det lidt.
Jeg vil bare gerne have mappen slettet!
Spillene har jeg geninstalleret :)
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2014 - 05:51 #3
i malwarebytes kan man downloade en der hedder fileassassin, den er til at slette dumme filer/mapper.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2014 - 16:26 #4
Eller Eraser:
http://eraser.heidi.ie/
Hvis mappen ikke kan slettes medens Windows kører kan man med Eraser vælge at den skal gøre det ved en restart af computeren.

Eraser virker på den måde at den overskriver det du vil fjerne. Så du skal lige passe på med hvad du markerer til sletning.
Ved ikke om FileAssassin gør det samme?
Avatar billede ivano Nybegynder
25. november 2014 - 16:54 #5
Virker fileassasin i trial version eller skal man købe det? Ellers vil jeg prøve med eraser.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2014 - 17:08 #6
Det vil jeg tro. Men vil du ikke købe den senere så havde jeg da brugt Eraser som er gratis og kan bruges fra højreklik menu når den er installeret.
Har brugt den i mange år efterhånden.
I højreklik menu kan man vælge at erase med der samme eller ved restart af pc.
Avatar billede ivano Nybegynder
25. november 2014 - 18:40 #7
Eraser kommer med følgende fejl:

Session: 25. november 2014 18:20:53
25. november 2014 18:20:53    Error    The specified path, file name, or both are too long. The fully qualified file name must be less than 260 characters, and the directory name must be less than 248 characters.

Så det er det samme som Windows brokker sig over.

Jeg prøvede at sætte den til at slette ved genstart, men efter genstart gik jeg ind i eraser og så at den stadig bare var "scheduled" men ikke udført...

Fileassassin vil kun slette filer. Men jeg kan jo kun finde mappen (mappen der ikke vil åbne)...
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2014 - 20:00 #8
Nå ok.
Havde så selv prøvet at boote op på en live cd og prøvet om man kunne slette den vej
Bruger selv Hirens boot cd.