Avatar billede Widefelix Novice
26. november 2014 - 17:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lidt af hvert :)

Jeg har tit tænkt på at bruge min gamle Hp bærbar, som NAS server, altså hvor jeg laver en mappe på eks skrivebordet, også kan jeg lægge filer over i den fra min stationær trådløst. Jeg vil gerne kunne bruge den som en slags server, så jeg bare via nettet kan gå over og lægge filer på, lidt ligesom en normal harddisk, bare online. Jeg har også tænkt på at bruge den til at dele mit Wifi-signal, til min telefon og Ipad, da forbindelsen på mit værelse ikke er den bedste, men bruger kabel i min stationær. Jeg ved bare ikke hvordan det kan lade sig gøre, da jeg ikke kan komme ind og konfigurere mit modem fra TDC da vi har et erhvervsnet fra mit fars arbejde. Når jeg skriver adressen (192.168.1.1) ind i mit søgefelt siger den bare den ikke kan finde siden, men det sjove er at, vi fik modemmet et par dage før den blev aktiveret, og der kunne jeg fint gå ind og indstille den, men så dagen den blev aktiveret og kunne køre, var siden lukket ned, og jeg har stadig ikke mulighed for at komme derind, nu er det cirka et år siden. Og det irriterer mig på mange punkter, for det første kan jeg ikke ændre dens IP/kode hvis den bliver hacket. Og for det andet er jeg tvunget til at købe servere til spil, da jeg ikke har mulighed for at lave porte til det. Så det er ret træls, og nu tænker i sikkert, "Har du prøvet at spørge din far efter et andet net?", ja det har jeg, men han gider ikke betale 200 kr om måneden for et fibernet, når han får et gratis 20/2 af sit arbejde. Det skal lige siges det er den sorte model af TDC Homebox, og udover den ikke kan konfigureres synes jeg egentlig den kører meget godt uden nedbrud også videre :) Håber i kan hjælpe, tak på forhånd :)
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2014 - 04:11 #1
køb da din egen router og brug den istedet så.
du får ikke tdc til at lukke den op
Avatar billede Widefelix Novice
01. december 2014 - 08:00 #2
Det er der bare et enkelt problem ved. http://mobil.tdc.dk/support/publish.php?id=25180 vil tro Remote adgang er routerens gateway, og hvis ikke jeg kan tilgå den gør det jo ingen forskel om jeg bruger den eller Homeboxen
Avatar billede Widefelix Novice
09. februar 2015 - 06:48 #3
H