Avatar billede cali1 Mester
26. november 2014 - 17:59 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Windows 8.1 key.

Hej jeg ville hente en 8.1 iso fil fra MS da jeg ikke har recovery dvd til den.

I den forbindelse bad den om den 25-cifrede key - den har jeg via Magical JellyBean, indtastede den men fik besked på at den er forkert - hvordan finder jeg så lige den rigtige key?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2014 - 19:58 #1
Avatar billede poko1 Ekspert
26. november 2014 - 20:33 #2
rasmus64745
prøv at læse "den har jeg via Magical JellyBean"
Avatar billede cali1 Mester
26. november 2014 - 20:34 #3
Hej Rasmus, det er den jeg har og nøglen derfra virker ikke. Desværre.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2014 - 21:40 #4
Er du sikker på, at du har 8.1 og ikke 8.0? Hvis din computer ikke er ret ny, er det sikkert det sidtse.
Avatar billede cali1 Mester
26. november 2014 - 22:22 #6
Tak 220661 - læg venligst svar :-)
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2014 - 22:39 #7
Det vil vel sige, at du faktisk havde 8.0 ?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2014 - 22:41 #8
Velbekomme.
Avatar billede cali1 Mester
27. november 2014 - 02:50 #9
Nej - jeg har faktuelt WIN 8.1 - men det kører ikke optimalt i forhold til genkendelse af licensnr. mv. - når man skal lave backup-dvd og undskyld mig - lortet - ikke vil kendes ved de installationsskiver man fik med fra Lenovo, ved ikke om det har noget med opdatering til 8.1 at gøre men det burde bare ikke forårsage så meget arbejde, for en ret simpel manøvre :-(
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2014 - 10:08 #10
Næ det har du da ret i. Jeg har en Lenovo DVD med windows 8.1, som jeg kørte ind igen efter at have prøvet en Linux. Jeg overskrev partitionen før jeg formaterede, og så vidt jeg husker, skulle jeg slet ikke bruge nøglen, og den står som aktiveret. Det samme gælder en Asus bærbar med 8.0 den krævede heller ikke nogen nøgle, selv om DVDën var fra Medion. Men versionen var selvfølgelig den samme Windows 8 pro. Men da jeg opgraderede fra 8 til 8.1 fik maskinen en anden nøgle, men den kan ikke bruges på en 8.1 DVD. Men har man 8.1 skulle nøglen være den samme uanset opdateringer.
Avatar billede cali1 Mester
27. november 2014 - 10:46 #11
Min PC kom uden forudinstalleret Win men med skiver, så installerede jeg W8 fra dem, og opdaterede da også til win 8.1 da det kom, er tilfreds med selve OS, men at reparere er en videnskab på min maskine, det var nemmere på XP hvor man kom skiven i kørte installation og siden fik muligheden for repair, men sådan skal det altså ikke være.... Har også installere Linux på en bærbar og det system er jeg meget glad for, har aldrig haft problemer med det, forstår ikke at fx. det offentlige sparer pengene og kører Linux når nu fransk politi og bystyret i München kan, må det også kunne lade sig gøre, i min optik kun et spm. om vilje, men måske jeg ikke har nok IT indsigt til at komme med en kvalificeret vurdering........
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2014 - 11:40 #12
Aha, så har jeg vist forstået problemet. Du har opgraderet fra 8 til 8.1 og derefter forsøgt at reparere med en 8.1 DVD med den nye nøgle, som man får med opgraderingen. Men det gik ikke, fordi det kun er en opgraderings nøgle, og når man sætter en 8.1 DVD i computeren kræves der en ny-installations nøgle, Fordi Microsoft sælger 8,1 DVDèr. Det var også det, som lå bag mit spørgsmål i #4.
I dette link står der, at hvis man har opgraderet til 8.1 men ikke har DVDén kan man kontakte Microsoft.
Det er sgu da noget rod. De kunne vel have lavet er reparations Iso til downloading. http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/restore-refresh-reset-pc
Avatar billede cali1 Mester
27. november 2014 - 14:27 #13
Tak for linket. Ringede til MS, de henviste til Lenovo fordi de har lavet installationsskiverne. Ringende til Lenovo de henviste til MS fordi 8.1 er en MS opdatering - så nu sidder jeg fast der.

Jeg har af dette lært, at man skal have et fungerende backup system a la Acronis, og huske at holde det opdateret, samt at have en boot cd til samme system, så burde man være på den næsten sikre side.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2014 - 14:57 #14
Det var sgu da surt! Så har du vel kun muligheden for at låne hvis du kan.
Samme udgave windows 8.1 64bit (32bit) Eller spørge her på Eksperten, om nogen vil sende dig en kopi, mod at du selv betaler omkostningerne d.vs. 1 DVD + forsendelse.
Og ja du har ret, man bør altid have et opdateret image. Acronis er fint nok hvis man har MBR, men jeg prøvede for et par MDR. siden, at lave et GPT image med det, og det gik ikke. Jeg kører med Paragon Harddisk manager 14 Suite, og det klarer alt. Den første gang virker det lidt mere bøvlet end Acronis, men så skal man jo bare se sig til rette på det.
Jeg har prøvet flere af den slags programmer, og Paragon er absolut det mest stabile. Jeg har f.eks. oplevet, at laver man om på partitionerne (Ikke på C) efter man har lavet et Acronis image kan Acronis ikke finde ud af at lave en Recovery.
Avatar billede cali1 Mester
29. november 2014 - 18:21 #15
OK xby ved ikke om det helt lovligt med kopi dvd fra en anden bruger, men MS adfærd tvinger jo folk til alternative løsninger.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2014 - 13:55 #16
Hej, hvis du er der endnu. Så lige nogle gamle spørgsmål igennem. Dette er åbenbart smuttet.
Nej det er ikke ulovligt at bruge en kopi af windows. Det er kun ulovligt at bruge en kopi af en andens nøgle.
Avatar billede cali1 Mester
07. december 2014 - 16:40 #17
OK tak xby - lad os lukke spm. ned - tak for hjælpen :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2014 - 17:15 #18
OK:-)