Avatar billede swordfish Nybegynder
27. november 2014 - 16:53 Der er 5 kommentarer

Alternativ til macro?

Hej alle

På min arbejde har vi ikke tilladelse til at bruge macroer. Kan man bruge VBA i stedet for, eller er det heller ikke tilladt at bruge, når man ikke har tilladelse til at bruge macroer?

Kan man tillade at bruge en macro eller VBA kun i et specifikt dokument? For så kunne man måske tillade at disse scripts blev kørt kun i dette dokument og ikke andre steder på computeren?

Mvh. Jacob
Avatar billede kim1a Ekspert
28. november 2014 - 07:15 #1
VBA er makroer - kodelinjer som automatisk gør noget.

Hvis du kan gemme som xlsm eller xlsb i Excel er makroen/vbaen mulig at gemme i dokumentet, om du så kan køre den ved jeg ikke.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
28. november 2014 - 17:40 #2
Er det absolut nødvendigt for dig at bruge macroer/VBA? Ikke alt, men dog det meste kan løses ved hjælp af formler, pivotabeller mv.
Avatar billede swordfish Nybegynder
02. december 2014 - 19:01 #3
Hej, nu har jeg haft tid til at kigge lidt på det igen og er kommet frem til en løsning der måske virker. Det er noget med trusted locations og jeg skal lige have det prøvet af. Hvis I smider et svar begge to deler I points'ne.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
02. december 2014 - 19:44 #4
Ingen point til mig tak da jeg ikke har leveret noget der kan kaldes et svar.
Avatar billede kim1a Ekspert
02. december 2014 - 20:14 #5
Enig - luk den bare selv.