Avatar billede Chickinwings Nybegynder
28. november 2014 - 12:41 Der er 5 kommentarer

Bygge egen computer og vil vide om mine dele passer sammen

Hej Eksperten

Jeg står og vil købe nye dele til min computer, som er noget bæ og lagger i spil. Jeg vil udskifte mit bundkort, processor og ram. Mit spørgsmål er, vil min computer "virke" hvis jeg har de her dele? Og er det en god gaming computer? Havde en Intel processor før og skifter til AMD processor, fordi det er billigst.

Processor: AMD FX-6300 Black Edition: AMD A serie A4-5300/3.4 GHz
Bundkort: Gigabyte GA-F2A78M-D3H, Socket-FM2+
Ram: Kingston HyperX FURY Memory 8gb DDR3
Grafikkort: Zotac GeForce GTX 660 (Taget fra min nuværende computer)
Strømforsyning: En gammel  450W (3-5 år) som ligger i min nuværende computer
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2014 - 13:09 #1
Avatar billede Chickinwings Nybegynder
28. november 2014 - 13:20 #2
Burde det så virke det motherboard du skrev?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2014 - 13:26 #3
Det skal virke. Husk lige når du sætter nyt mobo i kabinettet at der skal være små afstandsstykker (du kan sikkert bruge dem, der sidder fra det gamle). Uden dem vil du brænde mobo af.
Jeg plejer at sætte CPU og køler på mobo før det monteres i kabinet - så er der bedre plads at montere cpu.
Avatar billede Chickinwings Nybegynder
28. november 2014 - 13:29 #4
Hvad mener du helt præcis med afstandsstykker? Er det noget man skal købe eller er det en bestemt måde jeg ligger delene ind i kabinettet.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2014 - 14:12 #5
https://www.dropbox.com/s/nf524otsr2vfrls/IMG_0569.JPG?dl=0
der sidder typisk en 4-6 stykker. Hvis de gamle mobo et mikro-atx, så skal de måske flyttes, da jeg har anbefalet et atx (lidt længere).
Inden montering så holder du først den nye mobo ned mod kabinettets plads (efter det gamle er udtaget). Tjek, at afstandsstykker sidder korrekt. Ellers kan de flyttes - de SKAL sidde lige under skruehuller i mobo.
Du skal bruge det antal skruer, som der er huller til, og derfor også det antal afstandsstykker.
Jeg kan ikke huske, om mobo leveres med skruer og afstandsstykker - eller om de følger med kabinet. Men ellers kan man købe en lille pose med skruer og afstandsstykker hvis der mangler nogle.
https://www.elfaelektronik.dk/elfa3~dk_da/elfa/init.do?item=48-540-08&toc=20717