Avatar billede Runelarsen73 Nybegynder
29. november 2014 - 17:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Status 0xc000000d

hejsa. Min Asus G75V republic of gamers er gået i ged. Ved opstart går den på en sort skærm med hvid tekst som siger; your computer cant come out of hibernation. Status 0xc000000d. Enter=reboot.
Når jeg booter, går den bare ind på samme skærm igen.
Har ikke installeret eller tilføjet noget nyt overhovedet forud for dette.
Har forsøgt at Google og kan se at der er mange andre som har oplevet dette. Men alle løsninger vedrører andre pc modeller eller styresystemer, hvor jeg ikke kan få samme ting frem i bios som de skriver...
Jeg har win7, og bios version 207.
Vbios version 80.07.1A.00.25.N54G75
EC version. 204E0A0001
Processor Intel core i73610QM 2,3 GHz
Håber på hjælp?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2014 - 17:22 #1
Prøv evt at fjerne batteri og forsyning fra den og hold startknappen nede i ca 30 sek. Genmonter og prøv igen.
Avatar billede Runelarsen73 Nybegynder
29. november 2014 - 18:16 #2
Tak for svar. Men det hjalp desværre ikke. Stadig det samme...
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2014 - 19:13 #3
Har du en Windows 7 cd som du måske kan reparere din installation med?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2014 - 19:14 #4
Du skriver den går på sort skærm, er det helt fra starten af, eller kan du ved at spamme F8 under opstart starte i fejlsikret tilstand?
Kan du det kunne du prøve at systemgendanne til før du fik problemer med computeren.
Avatar billede Runelarsen73 Nybegynder
29. november 2014 - 19:59 #5
Har desværre ikke installations cd. PC kom med win7 preinstalleret.
Avatar billede Runelarsen73 Nybegynder
29. november 2014 - 20:08 #6
Den går over på fejl skærm straks efter den har vist Republic of gamers logoet under opstart (dvs. inden for de første 3-4 sek fra den tændes). Når slet ikke til Windows. Har forsøgt F8, men den reagerer desværre ikke på dette.
Har ikke haft installeret eller ændret noget forinden. Havde spillet Starcraft og været på youtube imorges. Derefter satte jeg den selv i dvale ved at trykke Fn+F1, lukkede skærmen ned og forlod den. Da jeg senere så skulle bruge den igen, lukker jeg skærmen op, den starter, og kommer så med fejl skærmen.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2014 - 20:18 #7
Du skal så sikkert bruge en Windows 7 dvd så du kan lave en startup repair.
Jeg har selv på et tidspunkt hentet og lavet en multi dvd her på siden som test, og den virker. Har dog ikke en produktkode jeg kan aktivere med
http://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_7-files/hvor-downloader-man-windows-7-gratis-n%C3%A5r-man/40a2f6d1-9137-471c-a8e1-97192b7cd4bd
Avatar billede Runelarsen73 Nybegynder
29. november 2014 - 20:33 #8
Lyder da som en mulighed. Men tror ikke jeg vil indlade mig på at lege med dette, da der er stadig garanti på et par måneder endnu. Så hvis der ikke kommer andre mere "simple" ideer/løsninger frem i løbet af weekenden, bliver det nok til en aflevering til butikken på mandag i stedet (og givet 2 uger uden PC:-().
Jeg læste en anden tråd med en HP maskine som havde fuldstændigt det samme problem. Den var røget på værksted og kom retur iorden igen, med beskeden om at BIOS blot skulle resettes... Dette er muligvis en typisk kortfattet forklaring til kunden, som ikke nødvendigvis dækker alt der er blevet gjort. Men jeg har da tjekket selv, men kan ikke finde noget sted man kan resette BIOS under min setup. Lyder det ellers plausibelt (at en reset af BIOS burde kunne løse det)?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2014 - 20:48 #9
Ja det burde det kunne. Når man resetter bios laves det der hedder power on self test, hvor hardware lokaliseres, og Windows bootes fra start af, og ikke fra én defekt dvale fil som du har.

På en stationær kan man nulstille en bios ved at udtage det lille batteri på bundkortet.

Har du været i bios og kigget?
På en Asus er det typisk F F2 eller Del tasten der får den i bios.
Dette skal udføres med det samme den startes

PS har ikke selv en Asus jeg kan følge med i så jeg ved ikke hvordan den ser ud.
Avatar billede Runelarsen73 Nybegynder
29. november 2014 - 20:59 #10
Når jeg holder Esc under opstart, kan jeg vælge setup. Det er vel BIOS jeg går ind i der? Det er der jeg har BIOS oplysningerne fra som jeg skrev i starten. Men jeg kan bare ikke finde noget sted derinde som minder om "reset BIOS"...
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2014 - 21:17 #11
Avatar billede Runelarsen73 Nybegynder
29. november 2014 - 22:05 #12
Ikke helt.
På min er øverste linje står der "Aptio Setup Utility" (ikke BIOS Setup Utility)
Af Faneblade er der heller ikke helt de samme. Min har følgende;
Main, Advanced, Boot, Security, Save&Exit

Under Advanced er der følgende linjer;
POST Logo Type (Static)
Start Easy Flash
Play POST sound (No)
Speaker volume (4)
Internal Pointing Device (enabled)
Wake on lid open (Enabled)
ASUS USB Charger+ in battery mode (Disabled)
Intel Virtualisation Technology (enabled)
Intel AES-NI (Enabled)
>SATA Configuration
>IntelR Anto Theft Technology Configuration
>USB Configuration
>Network Stack

(de 4 sidste linjer med > symbol er fordi man kan gå ind i disse, for videre valg).
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2014 - 09:52 #13
Ok. Kan heller ikke lige se du kan gøre noget der.
Så er jeg desværre bange for du er nødt til at have et installations medie for at komme videre, hvor du så burde kunne vælge startup repair
Avatar billede Runelarsen73 Nybegynder
30. november 2014 - 11:50 #14
Men ellers mange tak for hjælpen:-)
Avatar billede Runelarsen73 Nybegynder
14. december 2014 - 11:16 #15
Den er røget til rep.