Avatar billede webdesigner Praktikant
04. december 2014 - 11:50 Der er 1 kommentar

-webkit-overflow-scrolling: touch; virker ikke Konsitent

Hejsa

sider med et projekt der kræver moment scrolling på en side
bruger -webkit-overflow-scrolling: touch; for at få flydende moment scrollig på en element

det er dog sådan at den virker fint når dom er loaded, efter lidt tid stopper den med at virke og lige pludselig virker den igen.

Google er din ven! men kan ikke finde en løsning
så håber at i kunne pejle mig ind på en årsag og en mulig løsning

vil helst undgå javascript..

css*
    -webkit-overflow-scrolling: touch;
    overflow-y: scroll;
    overflow-x:hidden;
html*

<div class="scrollable">
    <ul>
        <li></li>
        .......<li></li>
    </ul>
</div>

men hvis det ikker virker må jeg nok gøre det i js..
på forhånd tak  :)
Avatar billede Futtexb Nybegynder
17. september 2015 - 15:10 #1
Hvis jeg var dig, ville jeg passe på med at bruge -webkit til at redigere i scrolling, da mange browsere er gået væk fra at bruge webkit. Der findes mange plugins til at hjælpe, såsom Perfect Scrollbar (http://noraesae.github.io/perfect-scrollbar/). Jeg er ikke helt sikker, men måske udbyder de også en flydende scrollbar, som du snakker om :-)