Avatar billede Hans Frederik Novice
06. december 2014 - 23:45 Der er 1 løsning

Picasa med eraser værktøj

Hej expert!

Jeg har scannet en bog og har brug for at fjerne et par pletter fra de indscannede billeder. I Picasa, når man åbner en mappe med billeder og så åbner et billede, får man en bar i toppen under menubaren, hvor man kan gå til næste eller forrige billede, man kan også bruge højre og venstre piletast. Det er perfekt, eftersom man kan kigge på hver indscannet side, om der er nogle prikker, der skal fjernes. Eneste problem er at Picasa ikke har noget eraser værktøj! Jeg har brugt "Retouch", men det gør de resulterende billedfiler en del større (e.g. 500kb i stedet for 50kb).

Kender du et program, der har denne "næste billede" funktion og samtidig har eraser tool?
Avatar billede Hans Frederik Novice
06. december 2014 - 23:57 #1
Never mind, jeg fandt IrfanView, som kan netop dette! (Åbn billede i mappe, tryk F12 for at få "Paint dialog" frem og vælg Eraser, naviger til næste billede i mappen med højre piletast)