Avatar billede kimsand Nybegynder
09. december 2014 - 12:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tekstboks opfører sig lige pludseligt underligt

Jeg har nogle tekstbokse i en form, og pludseligt ud af det blå, når jeg skriver i dem så står indtastningsmarkøren i det øverste venstre hjørne af boksen, og "skubber" det skrevne foran sig.

Er der nogen der har oplevet det før ?
Avatar billede kimsand Nybegynder
09. december 2014 - 14:08 #1
Hmm fordi jeg har en if me.dirty then me.dirty = false under vedændring, for at tvinge den til at opdatere databasen når et felt ændres, så resettes indtastningsmarkøren hver gang man trykker på tastaturet.

Vi har nogle brugere som kan finde på hvad som helst, eks. udfylde et felt for derefter at trykke på luk access rød kryds i hjørnet, så feltet ikke når at blive opdateret, og det er meget svært at få dem til at "opføre sig ordentligt" :)

Er der en måde hvorpå jeg ikke behøver at ændre focus for at feltet opdaterer ?
Avatar billede terry Ekspert
09. december 2014 - 15:05 #2
You should test if changes need to be saved in the Unload event of the form. If you set Cancel to true in the Unload event it cancels closing the form and also Access if the user tries to close Access.
Avatar billede kimsand Nybegynder
10. december 2014 - 08:05 #3
Det eneste tidspunkt hvor det er et problem med opdatering af feltet, er når en bruger af systemet skriver i et felt, for derefter at trykke på lukkeknappen i højre hjørne....

kan man skrive en GEM ALT i ved luk ?
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2014 - 08:43 #4
DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord
Avatar billede kimsand Nybegynder
12. december 2014 - 07:48 #5
hey terry TY for the help....

Would you throw me an answer, so i can give you the points ?
Avatar billede terry Ekspert
12. december 2014 - 12:40 #6
here it comes
Avatar billede terry Ekspert
07. januar 2015 - 09:19 #7
thanks