Avatar billede herberth Juniormester
13. januar 2015 - 12:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvor finder jeg den?

På forsiden af min hjemmeside (www.netspirit.dk) er koden:

___GKR_LATEST_POSTS___

Den gør således at man kan se de seneste spørgsmål som er stillet.

Jeg vil gerne lave lidt om på hvordan den viser ting, men jeg aner ganske enkelt ikke hvor jeg finder det som den referer til.

Nogle der kan hjælpe mig?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
13. januar 2015 - 15:18 #1
___GKR_LATEST_POSTS___ er en selfopfundet variabel / Konstant, og vi har ingen mulighed for at se dine PHP variable da vi kun ser HTML, vi er nød til at se noget PHP code
hvis man skulle give mulighed for at se php coden på en side kan man anvende highlight-file
http://php.net/manual/en/function.highlight-file.php

mit bedste bud er at det er defineret med en define
http://php.net/manual/en/function.define.php
så er der nok en config.php et eller andet sted det står

nb læs lige http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser

2 Regler for brug af Eksperten.dk
    1 Det er ikke tilladt at:
        11 oprette det samme spørgsmål flere gange - heller ikke selv om spørgsmålet kunne ligge i flere kategorier. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk.

http://www.eksperten.dk/spm/1000744
Avatar billede herberth Juniormester
13. januar 2015 - 15:47 #2
Hej
Tak for feedback.
Pyha, der er sørme mange php filer på min side...
Jeg kunne vel downloade hele sitet og så søge efter noget af den tekst som generes - fx drømmeekspert - så kan jeg vel finde filen på den måde?

Og vedr dobbeltspørgsmål så tak for remeinder
Avatar billede herberth Juniormester
14. januar 2015 - 12:53 #3
Nu har jeg downloadet hele siden og søgt efter
___GKR_LATEST_POSTS___
Såvel som de ting som dette genere, fx ordet "drømmeekspert"

Men ingen resultater - kan det være at det så findes i databasen?

Nogen ide om hvordan jeg finder denne fil?
Avatar billede herberth Juniormester
14. januar 2015 - 13:18 #4
Der findes en tilsvarende funktion på siden som hedder:
"___WISDOM___"

Når jeg søger i koderne kommer jeg frem til nedenstående - derfor tror jeg nu at det måske er noget database som laver dette resultat som jeg får ud af:
___GKR_LATEST_POSTS___

SÅ MÅSKE SKULLE SPØRGSMÅLET FLYTTES OVER TIL DATABASE PROGRAMMERING?

NOGLE FORSLAG OM DET ER EN GOD IDE+

['content']);
            }
            if (strstr($GLOBALS['CNT_pagemaster']['content'],"___WISDOM___")) {
                $sql="SELECT tekst FROM words_of_wisdom WHERE active=1";
                $tekst=$GLOBALS["core"]->getOne($sql);
                $GLOBALS['CNT_pagemaster']['content'] = str_replace("___WISDOM___",$tekst,$GLOBALS['CNT_pagemaster']
Avatar billede herberth Juniormester
14. januar 2015 - 13:30 #5
Hvis jeg skal søge efter dette i databasen - hvordan skal min søgning så udformes?

Jeg tror at "grundformen" er således:

$soegeord = $_POST["soegeord"];
$query = mysql_query("SELECT * FROM table WHERE navn LIKE $soegeord OR beskrivelse LIKE $soegeord ORDER BY id");
if(mysql_num_rows($query) > 0)
{
while($row = mysql_fetch_array($query)
{
echo $row["navn"];
}
} else {
echo "Søgningen fandt ingenting!";
}

Men jeg er i tvivl om hvordan den helt konkret skal være.
Avatar billede herberth Juniormester
14. januar 2015 - 13:38 #6
Jeg lukker spørgsmålet her og flytter det over til "Generelt" - Det skulle egentlig være database, men denne kategori kan jeg ikke finde. - Al hjælp og vejledning er stadig meget velkommen.