Avatar billede Erik R Mester
07. marts 2015 - 15:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg få et domæne hos Gratis-DNS til at pege på et Google Site

Ved brug af Google sites har jeg oprettet webstedet https://sites.google.com/site/kornbakke/
Hos Gratis dns har jeg registreret domænet www.kornbakke.dk
Jeg vil være taknemmelig hvis nogen kan hjælpe med (henvising til) en trin-for-trin vejledning i opsætning, således at domænet www.kornbakke.dk kan give adgang til anførte Google site
på forhånd tak
Erik
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. marts 2015 - 18:52 #1
Du kan vist grave dig igennem det her: https://support.google.com/sites/answer/99448?hl=en
Avatar billede bvirk Guru
08. marts 2015 - 11:19 #2
Generel info om dns - opsætning hos google, gratisdns og dk-hostmaaster - der er lidt at sætte sig ind i første gang.
Spørgsmål om domæne pegning til sites.google.com har været stillet før og dermed søgbare på eksperten - søgning via google er bedre end ekspertens egen:
  site:www.eksperten.dk gratisdns

Dette giver, trods nogle indledende forkerte formodninger, lidt fragmentarisk info:
  http://www.eksperten.dk/spm/980257
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2015 - 20:29 #3
jeg har fået et giga problem, og du får det samme.
en gratis url forward fra gratisdns til noget, vil blive suspenderet da du ikke kan validere domænet.

ICANN har netop suspenderet mit domæne sidwave.com som peger på soundcloud.com/sidwave. - og jeg kan ikke validere det.

fordi, de kræver at man skal klikke et link i en mail, som SKAL være postmaster@domæne.com

det kan ikke lade sig gøre med en url forward, sådan er ikke ægte domæne som kan have mail.

jeg bad ICANN om at de bare validerer manuelt, det er bare for at bevise hvem som ejer domænet, de vil bare have mit navn og adresse.

så nu er jeg på røven..
Avatar billede bvirk Guru
09. marts 2015 - 00:29 #4
vedr. #3
suspenderet hvorfra i forbindelse med  domæne pegning på sites.google.com/site/????
Man ervherver sig en google verification text i webmaster tool som man putter i en txt record på dns'en - den tilgår google som led i verifikationen af ejerskab til domænet.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2015 - 14:52 #5
aha

jamen jeg kan ikke, fordi soundcloud kan ikke :)
Avatar billede Erik R Mester
05. juli 2015 - 08:54 #6
Tak for svar. Grundet en forglemmelse blev denne tråd ikke afsluttet tidligere.

Mvh Erik