Avatar billede perclaus Mester
11. april 2015 - 15:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Virus program har overtaget min PC

Hej.
Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe.
Det virker som om at et antivirus program har taget styringen over min PC, jeg kan intet gøre. Kører win 8 og har mcafee den fulde version installeret. Jeg har lavet en komplet skanning uden den har fundet noget, men der popper hele tiden advarsler op om at jeg skal installere dette antivirus program ellers kan jeg ikke foretage mig det jeg vil. Alle mapper er tomme, og jeg kan heller ikke gå på nettet. Den er helt låst fast. Har også prøvet om jeg jeg kunne forfattere, men det får jeg heller ikke lov til.
Så nu er jeg desperat, please help.
11. april 2015 - 15:29 #1
Systemgendannelse til FØR dette utøj ?

1. Start med at genstart din pc.

2. Når skærmen blinker første gang, skal du trykke gentagne gange på F8 med ca 1 sek mellemrum

3. Du skulle nu komme ind i menuen - Fejlsikret tilstand

4. Her vælges [Fejlsikret tilstand med kommando prompt] ...

5. Efter lidt tid vil du nu blive præsenteret for et vindue, med en blinkende cursor...

6. Her skriver du    rstrui.exe    og trykker enter

7. Vent lidt og du vil blive bedt om, at logge ind på din pc med din bruger

8. Der går lidt tid, før du nu vil blive præsenteret for [systemgendannelses] vinduet...

9. VIGTIGT!

10. Du skal altid, som min. gå 2 gendannelsespunkter tilbage... ellers virker det ikke !!!

11. Vent imens windows, retter op på skaden - Pc bliver genstartet og nu burde det virke igen :)

Good Luck :)---Dette virker KUN hvis du HAR Systemgendannelse sat til - hvilken den typisk er som standard ...
Avatar billede perclaus Mester
11. april 2015 - 16:33 #2
Tak for svaret.
Det var også det jeg selv havde i tankerne, men det var ikke lykkes for mig før nu. Jeg trykkede nok F8 for sent.
Men jeg får nu ikke det skærmbillede frem som du beskriver, men får muligheden for at nulstille PC hvor den renser drevet fuldstændigt..... håber jeg. Så den arbejder lige nu på sagen.
Jeg kan ikke rigtig se hvordan jeg giver dig points, sorry. Du skal sgu ha dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2015 - 16:57 #3
Har du private filer på det c drev den overskriver med nyt system?
Har du backup af filer på nævnte drev?
Avatar billede perclaus Mester
11. april 2015 - 17:05 #4
2 x ja
11. april 2015 - 18:16 #5
Men du syntes åbenbart at det var bedre at give dig selv pointene i stedet for at bede om et svar.  Der kan man se.
Avatar billede perclaus Mester
11. april 2015 - 18:28 #6
jeg har da ikke givet mig selv pointene
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2015 - 18:55 #7
Jo se #2
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2015 - 18:57 #8
Man beder hjælperen om at lægge et svar der kan lukkes med.
Som spørger bruger man kun svar muligheden hvis løsning ikke fremkommer og man er nødt til at lukke selv.
11. april 2015 - 20:37 #9
Faktisk har du givet dig selv points i alle de spørgsmål du nogen sinde har oprettet undtaget et enkelt spørgsmål, dette:  http://www.eksperten.dk/spm/984097
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2015 - 07:00 #10
Ja og i nævnte tråd fik han en vejledning til hvordan det skal gøres. Det er jo så blot blevet glemt herefter ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2015 - 07:07 #11
Men for at være fair overfor dem der bruger tid på at hjælpe så kan man råde bod på sine fejl, hvis dette ønskes.

Man opretter blot et point spørgsmål i samme kategori som det oprindelige og henviser til denne tråd i den nye tråd.
I det nye point spørgsmål sættes point til det samme om eksisterende tråd og man skriver hvem der skal lægge svar så der kan uddeles point. Husk at afkryds alle svar og accepter svarene.
I den gamle tråd henvises til ny tråd så der er en sammenhæng mellem trådene.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
12. april 2015 - 09:17 #12
1 svar eller kommentar der løste problemet, og 6 kommentarer om point ?

Hvad er det, der er så attraktivt ved værdiløse point ?

perclaus  Du er er ikke den første eller sidste, der ikke  forstår et mystisk pointsystem på E.

Det har enormt mange før dig været.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2015 - 10:44 #13
For mig har det ikke noget med point som sådan at gøre. Det er mere at det vil være nemmere at opsøge den løsning der blev valgt i den givne tråd.

Nogle tråde bliver jo lange, og derfor er det bedre hvis man ved hvem der løste opgaven i stedet for at man skal lede alle indlæg igennem. Det er kun derfor jeg giver vejledningen til hvordan man lukker en tråd, og hvordan man råde bod på en fejl man har lavet ved lukning.

Og dit indlæg #12 fandt jeg slet ikke nogen brugbar værdi i ;-)
Det skulle du nok have stillet et sted hvor flere ser det.