Avatar billede namgrab Juniormester
08. juni 2015 - 17:36 Der er 6 kommentarer

opgradering til W10 - DK version

Man har nu mulighed for at reservere den kommende upgrade (logo i værktøjslinien)Men hvilken version bliver downloaded?
Jeg er naturligvis kun interesseret i DK versionen, men det fremgår ikke af reservationen om det bliver den version eller GB-versionen, der bliver downloaded. Ved MS hvilken version, der er installeret på de respektive PC? Ved NOGEN det i dette forum??
Avatar billede moddi100 Seniormester
08. juni 2015 - 18:17 #1
Har du DK kan du nok godt regne med, at den nye også bliver DK
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. juni 2015 - 21:11 #2
Hvis din eksisterende Windows version er dansk så bliver det en Dansk version også selv om du har en DK version og har sat et andet systemsprog på, og den bliver leveret uden Contana som vil komme senere som en helt almindelig opdatering.
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. juni 2015 - 21:15 #3
Og ja de har 100% styr på din eksisterende installation.
Når du for eksempel kører Windows-update, så gennemgår Windows maskines tilstand og leverer de relevante opdateringer til din maskine.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juni 2015 - 08:48 #4
Det var i gamle dage, at der var forskelle på lande-versioner. I dag ligger der en fælles windows, og så et sprogmodul og lidt andet. Sprogmodul kan man selv skifte (hente) frit.
Avatar billede jensenjs Juniormester
09. juni 2015 - 11:11 #5
Desværre ikke helt Claes, det bygger jeg på erfaring fra den kinesiske sprogpakke både hvad angår det bare at skrive, som er ok til systemet generelt hvor jeg tidligere er stødt ind i menuer og andet der ikke er på kinesisk.

Jeg skal dog lige sige at det her drejer sig om W7 som seneste forsøg.
Avatar billede jensenjs Juniormester
16. juni 2015 - 20:40 #6
Til alle jer der er bekymrede om ISO og om en Retail bliver til en OEM version, så læs denne særdeles fyldestgørende side fra Microsoft

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/wiki/insider_wintp-insider_install/frequently-asked-questions-windows-10/5c0b9368-a9e8-4238-b1e4-45f4b7ed2fb9

Især den med om en retail bliver til en OEM version DET GØR DEN IKKE og dermed er Jensen meget lettet :-)

"If you upgrade from a retail version, it carries the rights of a retail version.

If you upgrade from a OEM version, it carries the rights of a OEM version.

"

Og et andet sted står der klart.
Windows 10 wil overtage de samme ting som den windows man opgraderer fra.
Mere lettelse.

Jeg poster også denne på denne tråd
http://www.eksperten.dk/spm/1004315#reply_8185706