Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2015 - 11:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Advanced SystemCare 8 PRO

Jeg har den gratis udgave, men De påstår, at pro udgaven kan rette en lang række fejl, så windows kører bedre.
Men kan den mon det? Avast pro, påstår det samme med et købeprogram.
iObit koster 133 kr. for et år.
Jeg kører windows 8.1 og det kører såmænd udmærket.
Har nogen af jer erfaring med iObit pro? Er det pengene værd eller er det bare endnu et program, som lover så meget men holder så lidt?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2015 - 12:19 #1
drop den type programmer totalt. De gør intet, som du ikke selv kan klare bedre. se opskriften i #1 http://www.eksperten.dk/spm/999666#reply_8160644
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2015 - 12:54 #2
#1
Tak for dit indlæg. Du har nok ret. Jeg kender og bruger i forvejen de omtalte programmer i dit link, og da jeg lige har lagt et Paragon Image ind, som kører godt, undrer det det mig jo at der skulle være væsenslige fejl. Det fik mig til at tænke på Uniblue og flere andre fup programmer.
Avast pro kommer med en popup, som fortæller, at min computer kører langsomt (det gør den nu ikke) men at de kan rette alle fejl, mod ekstra betaling selvfølgelig. Men så er de vel ikke bedre end de andre? Jeg dropper det. Læg venligst et svar:-)
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2015 - 14:10 #3
Når du kører med omtanke, så er Windows defender god nok. Jeg har selv panda pro - primært fordi de havde et 3 pc abonnement.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2015 - 14:29 #4
Ok, men jeg har i dag fået problemer med Avast. Den påstår jeg ikke har internet forbindelse, og det ser også ud til, at det er glemt at jeg har betalt. Den kommer igen og igen med denne popup:
http://peecee.dk/upload/view/453812
Husk nu at lægge et svar #2 :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2015 - 14:48 #5
Avast går i 'ikke abonnement' mode når der ikke er forbindelse til nettet - den kan jo ikke tjekke, om du har betalt.

Når du fjerner et program, der kontrollerer nettet for vira, så kan din forbindelse skulle reinitialiseres. Har du prøvet med genstart efter Advanced SystemCare er fjernet? Og er du på kabel eller wi-fi?
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2015 - 15:41 #6
Der har hele tiden været adgang til nettet. Ellers kunne vi jo heller ikke kommunikere.
Efter et mislykket forsøg på at reparere, afinstallerede jeg Avast med Revo uninstaller. Installerede så Avast free og aktiverede fra en mail jeg har fra dem. Derefter blev Avast opgraderet, og siden har jeg ikke fået nogen popups. Så det er forhåbentlig i orden nu.
Men jeg blev opmærksom på, at Avast i den udgave,  ikke som jeg troede, havde en firewall, så jeg har installeret Comodo free.
Tak for din interesse i mit spørgsmål:-)
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2015 - 16:34 #7
Godt, at det virker nu. Nyere Windows har dog også firewall indbygget (se det i kontrolpanel). Husk at lægge et svar selv, så du kan lukkes spg.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2015 - 17:11 #8
Takker! Jo windows har firewall, men jeg har læst at den ikke er så god, men jeg ved det faktisk ikke, måske er den blevet bedre?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2015 - 17:50 #9
Firewall fra Windows er ok (ikke det bedste, men ok). Deres defender/Security essentials er derimod den viruskontrol, som sætter bundniveauet i alle test. Hvis man tænker selv på nettet, så behøver man ikke mere. Men er man en gang i mellem ude at søge data, og klikker igennem mange sider for at finde info, så vil man skulle bruge bedre.
Det er så derfor (bla), at jeg har valgt panda Pro, som helt erstatter de to fra Windows.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2015 - 18:00 #10
" Men er man en gang i mellem ude at søge data, og klikker igennem mange sider for at finde info, så vil man skulle bruge bedre."

Ja det er mig, så jeg skal nok ikke nøjes med windows firewall.
Panda pro, ok den vil jeg se på.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2015 - 18:08 #11
Jeg vil meget gerne høre din mening om denne side, som sælger Panda for kun 149 Kr. Kan det være seriøst?
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2015 - 18:09 #12
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2015 - 18:29 #13
det passer meget godt - jeg startede på deres freeware, og fik et 3pc hjemme tilbud, som lige passede med mit brug.
Når man nu køber en antivirus, så er det smart, at firewall er i samme pakke, da den rutine, der snuser til ens net-trafik, kun bruges én gang til at køre firewall og viruskontrol. I min optik vil det giver et bedre flow.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2015 - 18:34 #14
Tak skal du ha´så køber jeg sgu den, kører et nyt Image ind og starter på en frisk :-)