Avatar billede Slettet bruger
11. december 2015 - 21:55 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

AVG WEB TUNE UP - ???

hej!
efter geninstallation af Windows for 4 dg. siden downloadede jeg som det første min højt-elskede-AVG-free.
MEN
funktionen "reparer nu" kan ikke fuldføres mere uden at man skal downloade AVG WEB TUNE UP.
og det er et betalings-program.
så for mig at se er AVG-free nu ikke mere et godt antivirus-program.
har downloadet den web-tune-up flere gange fordi den opførte sig underligt?
er der nogen som aner noget om den WEB TUNE UP?
eller:
hvilket virus-program skal jeg så vælge istedetfor.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2015 - 22:26 #1
Bruger Avast free og har gjort det længe efterhånden. Der er også andre alternativer i de frie udgaver som Avira og Panda antivirus. Alle tre ville være et godt bud i stedet for AVG.
Hvis du vælger Avast, så vælg brugerdefineret installation, hvor du kan vælge/fravælge det man ikke ønsker kommer med.
Hvis det kun er til at rense browseren du bruger AVG Web Tune Up så kan CCleaner vel gøre det samme vil jeg tro.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2015 - 22:29 #2
Det er denne side https://securityinabox.org/sites/siabnext.ttc.io/files/media/avast-en-win-06.png der fremkommer under installation af Avast når man vælger den brugerdefinerede vej.
Link til Avast er her hvis du vil prøve denne;
http://avastdanmark.dk/download-din-version-af-avast-paa-dansk/
(nederst)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2015 - 22:33 #3
Fjernede selv hak ved
Grime fighter og Avast gadget samt rescue disc da jeg installerde den (så vidt jeg husker)
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2015 - 23:00 #4
AVG fortæller selv, at deler informationer om dig med 3die part.
Panda pro koster normalt 411 Kr. men kan fås for bare 149 Kr. hvis du vil ofre det. http://e-gear.dk/panda-antivirus-pro-760.html
Men eller er, som skrevet, gratis udgaverne af Avast og Panda ikke dårlige. Jeg finder det bare irriterende, at de så ofte popper op med tilbud. Men Ok, det må man vel tage med når det er gratis.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2015 - 23:02 #5
#3
tusind tak 220661 for dit svar og for, at du altid er på pletten for mig når jeg stiller et sp.mål. har været en turbulent tid efter geninstallation af win 7 serv.pack 1.
jeg plejer altid at køre ccleaner forud for avg men avg finder alligevel noget og det er ret så irriterende at AVG FREE nu ikke længere har de funktioner som det har haft før.
SÅ efter min mening kan AVG ikke mere være bekendt at kalde sig FREE.
vil lige kigge om ccleaner er istandtil at løse de problems som avg har fundet. så måske jeg istedetfor skal prøve det i flg. rækkefølge
ccleaner
avg
og så ccleaner én gang til.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2015 - 23:35 #6
nå - nu kom adwcleaner efter scanning op med flg. meddelelse:
"enable detection of PUP`s in your antivirus"
så kørte efterflg.:
ccleaner
adwcleaner
og er nu efter genstart i gang med:
avg-scanning.

forud herfor satte jeg en ny undtagelse ind i avg:
PUP

aner ikke om avg godtager den formulering.
den får lig en chance til ligenu og hvis ikke vil jeg prøve avast
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2015 - 00:15 #7
#3
jeg er nu sluppet af med avg web tune up
gjorde jeg via revo uninstaller - ku` ikke lade sig gøre via programmer og funktioner.
#3 læg lige et svar så jeg kan gi`dig points
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2015 - 09:40 #8
Ok.
Ja Revo den bruger jeg også til at fjerne programmer med, da den er bedre til at rydde op, da den også fjerner tilføjelser i register, og mapper som mange gange ikke fjernes ved almindelig afinstallation.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2015 - 13:32 #9
#8
tak for hjælpen 220661...
MEN der er noget som ret så træls (randers-slang) og det er, at jeg altid plejer når jeg har scannet med AVG til sidst at bruge funktionen "reparer nu" så jeg kan fjerne det som AVG fandt.
MEN
når jeg nu klikker på "reparer nu" så bli`r jeg guidet ind på avg-web-tune-up som så kun er gratis én gang.
SÅ FOR MIG AT SE ER AVG IKKE LÆNGERE ET GRATIS-PROGRAM men et betalings-virus-program.
er jo ikke nok bare at finde virusser - de fundne virusser skal jo osse slettes.
ØV ØV ØV og 10 gange ØV.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2015 - 15:14 #10
Velbekomme.
Ja filerne skal selvfølgelig slettes.
Jeg forstår blot ikke at det er Web Tune up der skal klare den opgave. Det burde AVG selv klare med AV programmet
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2015 - 16:50 #11
#10
det kan/VIL avg så ikke. ER NOK FORDI DE VIL HA`MAN SKAL BETALE - SELV FOR AVG FREE.
nu har jeg downloaded avast free set-up
MEN
når jeg kører set-upèn så meddeler den flg.:
"setup is already running. please try to start the setup later"
og det har jeg nu prøvet adskillige gange.
HAR BARE KRILLER I NAKKEN LIGENU.
HJÆLP HJÆLP HJÆLP
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2015 - 17:03 #12
#10
ligenu er avast ved at opdatere forældede programmer: og det er Skype det drejer sig om.
jeg vil nok stille dig en del sp.mål m.h.t. brugen af avast - hvis altså det er ok??? s.u.?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2015 - 17:06 #13
Når du installerer et nyt AV program, så skal det gamle fjernes med den Tool der er beregnet til dette. Langt de fleste AV programmer har denne removal Tool.
Måske dette er grunden til den ikke vil installere.

Jeg er bange for du har fået noget andet med ned på computeren da du installerde Web Tuine up der styrer det med at du skal betale for det nævnte program. Hvis ikke man hanter fra Udbyderen selv kan man let komme i den situation.'

PS Du behøver ikke at skrive med store bogstaver. Jeg kan sagtens se de små ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2015 - 17:12 #14
#12 Det er så en af de funktioner jeg ikke bruger på Avast. Det har jeg andre programmer der tager sig af.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2015 - 17:15 #15
Med hensyn til indstillinger i Avast kører jeg med de standardindstillinger programmet er installeret med. Har ikke ændret yderligere på det. Jeg anser de indstillinger der er lavet, for de mest egnede for en normal pc bruger.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2015 - 17:17 #16
Lige til sidst vil jeg sige at alle gratis programmer man bruger jo selvfølgelig vil have man skal bruge købeversionen af programmet. Sådan har det altid været. Vil man ikke se de tilbud dukke op som man så fraklikker må man købe det.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2015 - 17:24 #17
jeg havde downloaded avg fra avg.com - ken vel ikke være mere sikkert MEN avg er lavet om til et betalings-program såfremt man vil ha`slettet de virusser som avg finder.
har nu downloaded avast
MEN
det er jo osse et betalings-virus-program - kun gratis den første kort tid OG jeg vil ikke betale for et virus-program.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2015 - 18:10 #18
Nej nu må du sku stoppe???

Jeg har brugt Avast i flere år nu uden at købe det. Det man skal gøre er at registrere det. Den registrering holder i et år, og skal derefter fornyes.

Du har jo så valgt at prøve betalingsprogrammet når du installerer. Ja så er det jo klart de efter et stykke tid vil have penge. Man kan under installation vælge "Nej tak" og bruge den gratis version
Når man ikke ser sig for, ja så flader man jo i med begge ben.
Føler ikke jeg kan hjælpe dig her når du ikke ser dig for.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2015 - 19:03 #19
Overvåger ikke tråd mere her.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2015 - 20:17 #20
så lige en slut-kommentar fra mig:
"jeg ser mig altid godt for uanset hvad jeg installerer."
så lige et dementi herfra.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2015 - 09:35 #21
Det har du så desværre ikke gjort.
Prøv at se billederne her:
http://www.eksperten.dk/spm/1007841#reply_8204332
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 14:10 #22
#21

http://www.eksperten.dk/spm/1007841#reply_8204381

LÆS OVST. SP.MÅL
her får du svar fra MIG.

OG SOM SVAR TIL DIN SIDSTE KOMMENTAR: "JOW DET HAR JEG GJORT OG DET GØR JEG ALTID."
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2015 - 12:35 #23
jeg har haft slettet min profil men det ser ud til, at den er blevet genoprettet - vil én af jer være sød at sende en kommentar herinde så jeg kan se om min profil funker (den står som "nedlagt brugerprofil"
?